نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

مهارت های یادگیری ریاضیات

برای مطالعه احساس مسئولیت کنید،آنچه را نمی دانید مشخص کنید،تا بفهمید چطور استاد می تواند به شما کمک کند.


برا ی کلاس ها ارزش قائل شوید کلاس ها را نپیچونید!!!اگر حافظه بصری شما خوب است بهتر است در سر کلاس فقط گوش دهید و گرنه سعی کنید یادداشت برداری کنید.


در کلاس شاگردی فعال باشید ،کتاب را از قبل مطالعه کنید و سعی کنید بعضی مسائل را قبل از اینکه در کلاس مطرح شوند،حل کنید و پیش بینی کنید که در مرحله بعد چه چیزی قرار است در کلاس مطرح شود.


در کلاس سوال بپرسید.همکلاسی ها و هم ترمی های شما نیز دوست دارند جواب سوالات شما را بدانند.چون آن سوالات،می توانند سوالات آنها نیز باشند.


به اتاق استادتان بروید و سوال بپرسید.اساتید از اینکه شما به مطالعه علاقمندید خوشحال می شوند و با تمام وجود به شما کمک می کنند.
عادات خوب درس خواندن در طول ترم و میان ترم خیلی خیلی بهتر است از درس خواندن در آخر ترم و شب امتحان (به یه بار امتحانش می ارزه!!!)


مطالعه ریاضی با مطالعه سایر دروس فرق می کند!


یکی از دانشمندان ریاضی معتقد است تنها راه یادگیری ریاضیات انجام آن است...ریاضی را باید با حل تمرین یاد گرفت.تمرین ها را حل کنید.دنبال این نباشید که استاد شما را مجبور به حل کند...تمرین ها به شما در یادگیری فرمول ها و تکنیک حل مسئله کمک می کند و دید شما را در حل مسئله باز می کند.


خبر های بد : در تمام طول ترم هر کلاس بر پایه کلاس قبلی برگزار می شود.باید با استاد پیش بروید،به کلاس توجه کنید و یادداشت ها را مرور کنید و هر روز تمارین ر ا حل کنید ممکن است از دست دادن یک روز برای شما کمی مشکل بوجود آورد،اما از دست دادن یک هفته یک دردسر بزرگ است.


خبرهای خوب : در تمام طول ترم هر کلاس بر پایه کلاس قبلی برگزار می شود؛همیشه باید جزوه های جلسه های قبلی را مرور کنید و به مباحث مطرح شده مسلط شوید...مفاهیم کلیدی را شناسایی کنید و خوب خوب یاد بگیرید اما این به آن معنی نیست که آنها را از بر کنید (کاری که خیلی از ماها انجام می دهیم!!!) 


ریاضیات دانشگاهی با ریاضیات دبیرستان متفاوت است!

ساعات کلاس های ریاضی دانشگاهی کمتر از دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی است و در آن یادگیری منابع حل مسئله در دبیرستان،پوشش داده می شود.امتحانات ممکن است با آنچه قبلا در سر کلاس ارائه شده فاصله داشته باشد.اساتید تکالیف شما را کنترل نمی کنند جاذبه های جانبی از جمله اینترنت،استخر و سالن فوتبال بیشتر از دوران دبیرستان است آنچه که مهم است تعادل میان آنهاست!!


مسئولیت انجام تمرین ها را شخصا به عهده بگیرید و اطمینان حاصل کنید که می دانید چطور باید آنرا حل کنید.


ممکن است در طول هفته زمان بیشتری برای مطالعه صرف کنید باید درمقایسه با دبیرستان و پیش دانشگاهی زمان بیشتری برای یادگیری صرف کنید.


امتحانات دانشگاهی به خاطر توضیحات کمتری که در کلاس داده می شود ممکن است سخت تر بنظر آید.


زمان مطالعه

شرکت در کلاس یک راهنمای تجربی برای شماست.برای هر جلسه کلاس حداقل دو ساعت مطالعه و تمرین لازم است (که البته ممکن است این مقدار هم کافی نباشد.)


به زمانی بیش از آنچه تصور می کنید برای فهم و حل تمرینات نیاز دارید.


شکل دهی یک گروه مطالعه : ساعاتی را در هفته با دوستانتان ملاقات کنید (یا حتی می توانید از تلفن استفاده کنید.) در گروه به شما کمک خواهد شد و یا ممکن است متوجه شوید که همه در حل و یا فهم مسئله درمانده اید،این بار باید به استاد مربوطه مراجعه کنید.


برای مسائلی که در کلاس چالش بیشتری ایجاد شده ،باید زمان بیشتری اختصاص دهید.


حل مسئله(تمرینات و امتحانات)  
روش های چهار مرحله ای :

1.اولین و مهمترین مرحله در حل مسئله فهم مسئله است.این بدین معنی است که شما بدرستی آنچه را که مسئله خواسته تا حل کنید وکمیت آنرا درک و شناسایی کنید.


2.سپس شما به نقشه یا طرح پیشنهادی برای حل مسئله نیاز دارید.این به معنی شناسایی مهارت ها و ترفندهایی است که برای حل مسئله می توانید از آن استفاده کنید.


3.نقشه را احرا کنید.

4.به عقب برگردید؛ببینید جواب شما قابل قبول است ؟!که البته این بازنگری مسئله و روش حل،به شما در حل مسائل مشابه بعدی کمک می کند.


روش های حل مساله  


از یک یا چند متغییر عددی استفاده کنید،جداول را کامل کنید،به موارد خاص توجه کنید،یک الگو خاص را دنبال کنید،حدس بزنید و امتحان کنید.الگوریتم را رسم کنید،برعکس عمل کنید،معادله بدست آمده را حل کنید و دنبال فرمول باشید و از تناسبات استفاده کنید.


یک گام جلوتر از کلاس

در کلاس ابتدا با مسائلی روبرو می شوید که فقط برای حل آن باید یک مرحله را طی کنید و در مراحل بعد نیاز دارید تا برای رسیدن به جواب،چند مرحله را طی کنید.اینگونه مسائل را به مسائل مشابه کوچکتر تقسیم کنید و قسمتهای کوچک را حل کنید آنگاه سپس موفق به حل تمام مسئله می شوید.


انواع مسئله ریاضیات مانند عشق است . ایده های مکررا ساده که می تواند نهایتا پیچیده شود


1.مسائل امتحانی حفظی (مسائل تعلیمی)
2.مسائل امتحانی مهارتی (مسائل تعلیمی)

3.مسائلی که باید در آن مهارت خود را در موقعیت های مشابه بکار ببندید. (مسائل الگویی)


4.مسائلی که باید مهارت خود را در موقعیت های غیر مشابه بکار ببندید.(باید مسائل الگویی را برای حل نوع جدیدی از مسئله گسترش دهیم.)

5.مسائلی که در آنها باید مهارتهایتان را گسترش دهید یا باید تئوری هایی را که قبلا آموخته اید را در موقعیت های نامشابه بکار ببندید.

در سطوح اولیه شما فقط با مسائل نوع یک و دو و سه روبرو هستید.در دانشگاه انتظار می رود که بیشتر مسائل نوع از نوع دو و سه باشند و البته بعضی هم از نوع چهار.در سطوح بعدی بیشتر با مسائل نوع سه و چهار و بطور اتفاقی نوع پنج روبرو هستید.مسائل نوع چهار و پنج به روش های حل چند مرحله ایی احتیاج دارند و ما را درگیر مهارتها و تکنیک های حل مسائل چند مرحله ای می کنند.  
 
برگرفته شده از وبلاگ دانشجویان مهندسی پیام نور تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد