نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نظرتون در مورد سوالهای پیام نور

نظرتون در مورد سوالهای پیام نور


توجه:این پست برای ترم قبل میباشد!

سلام دیدم این بحث داغ شد گفتم یه پست براش باز کنم همه نظرشون رو بگن. 

 

این یه قسمت از  نظر دوستمون ابوالفضل :  

"این جمله رو از ترم 3براخودم سرلوحه قرار دادم که تو پیام نور --اونقدر بخون تا کتاب تو رو درک کنه!--
به هر حال دانشجوهای پیام نور اگه واقعا کتابو خوب مطالعه کنن هر جور سوالی بدن میتونه کامل جواب بده
پس مشکل خود ما هستیم که نمیخونیم و منتظر سوال آسون هستیم...اما امان از وقتی که سطح سوالات متوسط به بالا باشه...
از طراح سوال گرفته تا وزیر علوم رو به باد انتقاد میگیریم...اما آیا واقعا منطق اینو حکم میکنه؟!پس این حرفا که امتحانا سخته  و خیلی بهونه های دیگه همش توجیهه واسه خودمون و اطرافیانمون...
نتیجه این که بلاخره ما باید به خودمون بیایم وتوجیه نکنیم این درس نخوندنمون رو...
"

  

***********************************************

این هم یه قسمت از نظر دوستمون سجاد:  

"به نظر من سختی یا آسانی امتحان معیار مناسبی برای سنجش اون امتحان نیست.
ما معمولا به امتحانی می گیم سخته که با امتحانات ادوار گذشته اون امتحان متفاوت باشه. چون ما اکثرا خودمون رو بر اساس نمونه سوالات ادوار گذشته آماده امتحان می کنیم (حداقل من خودم که اینجوریم) و وقتی می ریم سر امتحان و با سوالات جدیدی از اون درس رو به رو می شیم، به خودمون تلقین می کنیم که این دوره سوالات سخت بوده. حالا اگه سوالات از قسمت ها ی مبهم کتاب اومده باشه و ما نتونیم به سوالات با این شکل و شمایل جدید جواب بدیم یا حداقل سه چهارتا تست اول رو نتونیم تو همون بار اول بزنیم که دیگه ...

پس کلا بحث بر سر این نیست که سوالات سخت بوده یا آسان(به هر حال سوالات از کتاب طرح شده حالا به غیر از بعضی سوالات که...)، بلکه بحث بر سر اینکه سوالات مثل دوره های قبل و اون چیزی که ما انتظار داشتیم بود یا نه..."
 

 ******************************************************

از دوستان دیگه هم که غیرمستقیم و کوتاه در بخش نظرات پستهای دیگه در این مورد صحبت کردن میخوام که مستقیما در بخش نظرات همین پست نظر کاملشون رو بگن... 

 

******************************************************* 

 

نظر خودم(پویان): 

 

اول بگم که میانه روی ما به خاط اینه که کسی ناراحت نشه...توی محیط اینترنت کوچکترین حرفها میتونه باعث دلگیر کردن افراد بشه...قصد اسائه ادب به کسی رو  ندارم  فقط نظرم رو میگم... 

 

"اونقدر بخون تا کتاب تو رو درک کنه!" این جمله ی ابوالفضل جمله ی خیلی  قشنگیه ولی به نظرم یه کم(بخونید خیلی!) شعاریه...  

اصلا با این حجم کتابها و زمان کم میشه تا اون حد درس خوند...مخصوصا   

اینکه  کتابهامون زیاد جذاب نیستن... 

بستگی داره هدفت از خوب خوندن کتابها چی باشه... 

اگه ارشد میخوای بشین کتابهای مهم رو خوب بخون(نه همه رو) و ... 

اصلا از کتابهای سال پیشت چقدر یادته ؟

 ***

من خودم با اینکه تا الان توی درس خوندن  

تنبلی کردم و از نمره های داغونم پشیمونم ولی باز هم ترجیح میدم  

حداقل یک چهارم وقتمو به خوندن کتابهای غیر درسی بگذرون.یا مجله یا سرگرمیهای دیگه ... 

این همه بخونم آخرش که چی؟(آدم نا امید و منفی نیستما-ترجیح میدم یه چیزی بخونم که بعدا به کارم بیاد...)

  

 

اینکه دانشجوهای پیام نور اگه واقعا کتابو خوب مطالعه کنن هر جور سوالی بدن میتونه کامل جواب بده هم قبول ندارم.هر جور سوالی رو نمیتونن جواب بدن(هر چند خیلی از سوالها رو میتونن جواب بدن) 

اصلا همه رو هم درست جواب بدن بعدا میبینیم پاسخبرگ غلطه!گاهی اوقات هم سوال غلطه...چند تا جواب صحیح داره...جواب صحیح نداره... 

من که هیچ وقت اعتراضهامو توی سایت بررسی نکردن و فکر نمیکنم اعتراض توی سایت فایده ای داشته باشه... 

البته گفته ی آخرت رو قبول دارم.ما اول بیایم درس رو تقریبا خوب بخونیم بعد اگه سوال مشکل داشت بیایم زمین و زمان رو به هم بدوزیم... 

 

نمونه سوالات برای آشنایی اولیه با سبک کلی سوالات خوبه ولی یه کم گول زننده ست...هر سال یه شخص سوال رو طرح میکنه و  یه جور سوال طرح میکنه... 

 

در آخر هیچ وقت مشکل من سخت طرح کردن سوال نیست...مشکل من دادن سوالها از قسمتهاییه که اگه شخصی 15 دور هم یه کتاب رو بخونه باز هم نمیره اون قسمت رو بخونه...  

گاهی اوقات کیفیت سوالها طوریه که اصلا اگه بخوایم واژه ی کیفیت رو در مورد سوالها بکار ببریم در حق این واژه ستم کردیم!ولی جدا گاهی اوقات بعضی سوالها خیلی بی کیفیته  


به هر حال سیستم انسان طوریه که به هر محیطی عادت میکنه و با اون محیط وفق داده میشه...بی خیال 

 

اگه ناراحت شدین معذرت

نظرات 13 + ارسال نظر
ابوالفضل منگلیان چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:01 ق.ظ

سلام به همه ی دوستان پیام نوری اونم از جنس مهندسی صنایع...امیدوارم همه ی عزیزان ایام امتحانی رو بخوبی سپری کرده باشن و با نمرات درخشان به استقبال ترم بهاره برن...از همه عزیزان شرمنده ام...من از همون روزی که گفتم تو این وبلاگ نظر نمیدم دیگه نیومدم...الانم به خاطر یکی از دوستان خوبم که گفت برو یه سر بزن ونظراتو بخون اومدم...خوشحالم از عزیزانی که منو مورد لطف خودشون قرار دادن و خوشحالتر نیز هستم که دیگه این مباحث کلیشه ای ادامه پیدا نکرد...چون آخرش همه فهمیدن که کی درست میگه و کی نادرست...اما تعجبم از اینه که چرا این پستو آقا پویان دوباره اینجا گذاشته!!!یا حداقل میتونست یه پست جدید بزاره و این نظراتو حذف کنه!!اینو باید دیگه از خودش پرسید!
تشکر زیاد از نمونه سوالا آپدیتون وهمچنین از وقتی که میزارین....امیدوارم خداوند یار و یاور همه دانشجویان در امورات درسی باشه...ان شالله...

پویان:
سلام آقا ابوالفضل-خوبی عزیز؟کجایی؟؟؟
توی یکی از نظرات پستهای قبلی دلیلشو گفتم،میخواستم اون پست رو به روزش کنم اشتباهی به هم ریخت و بعد خواستم درستش کنم که اومد بالای همه ی پست ها!خیلی ضایع بود!بعد خواستم حذفش کنم که دیدم این همه نظر و ... توی این پست هست که دیگه خیلی خیلی ضایع بود حذفش کنم(گفتم شاید ناراحت بشید حذفش کردم) وگرنه قصد خاصی نداشتم -شرمنده

ای بابا الان مثل اینکه تحریم رو مده ها!بی خیال تموم شد رفت پی کارش دیگه...اگه خودم هم حرفی زدم که ناراحت شدی،شرمنده

البته خودم هم میخواستم اینجا رو تحریم کنم که....(بی خیال)
موفق باشی

محمد جواد سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:20 ب.ظ

چرا آقای منگلیان نمیاد به عنوان یکی از نویسندهای وبلاگ تو اینجا همکاری کنه؟؟
معلومه که تجربه های نایابی داره!
تو وبلاگ خودشون که فقط نمونه سوال میزارن وخبری از مشاوره و اینجور حرفا نیست...کسی ایمیل آقای منگلیان رو داره که در اختیار من قرار بده؟؟من ضمن تشکر از بچه های این وبلاگ به خاطر زحماتشون خیلی دوست دارم که آقای منگلیان هم تو جمعتون باشه...
با سپاس فراوان

سجاد سلطانی:
خوب البته ما هم خیلی علاقه داریم که ایشون رو تو جمع خودمون ببینیم.
متاسفانه ما هم هیچ ایمیلی از ایشون در اختیار نداریم.
امیدواریم که به زودی شاهد حضور ایشون تو این وبلاگ و جمع مهندسان صنایع پیام نوری باشیم.
آقا ابوالفضل منتظرتون هستیم .

حامد یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ب.ظ

منم از امروز سعی میکنم اینجا باشم حاق هر چند روز یه سری بزنم سعی کردم این ترم بترکونم انشا ء اله

سجاد سلطانی؛
سلام آقا حامد و خیلی ممنون که می خوای به این وبلاگ سر بزنی. اگه دوست داشتی می تونی به عنوان یکی از اعضای وبلاگ هم تو این وبلاگ فعالیت کنی.( البته همه دوستان این حق رو دارن. ما هم خوشحال می شیم.)
دعاهم می کنیم که شما بتونی این ترم رو بترکونی

ندا سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:37 ب.ظ

سلام به همه ی مهندسین صنایع آینده...امیدوارم شروع سا ل تحصیلی جدید رو با خاطرات خوش آغاز کنید--البته معلومه که بعضی ها با نظراتشون بعضی دیگه رو رنجوندن--اصلا نباید اینجوری باشه ها--نظر هرکسی واسه خودش محترمه ! ما باید ((دست به دست هم دهیم به مهر ؛دانشگاه خود رو کنیم آباد...
پس بیاین دوباره با نظراتمون همدیگه رو برای موفقیت بیشتر یاری کنیم...
من امید وارم ها...
پس بیان دیگه یه نظری در مورد حرفام بدید که مطمئن شم برا ما تازه کارها ارزش قائلید...
با تشکر از آقای سلطانی و آقای پویان به خاطر همه چی(از نمونه سوال گرفته تا مشاوره هاشون)

پویان:
سلام
مطمئنم همه مون سال جدید رو فوق العاده زیبا شروع میکنیم
بدون شک بچه هامون انقدر با ظرفیت هستن که از همدیگه چیزی به دل نگرفته باشن...
ممنون به خاطر نظرتون
امیدوارم هر چه بهتر بتونیم به همدیگه کمک کنیم و همه مون موفق بشیم

هانیه دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:08 ب.ظ

آخی !چیکارش دارین این بنده خدا رو؟؟؟یکی هم که پیداش شده داره ما تازه کارهارو با جو پیام نور آشنا میکنه میزنید تو برجکش!
خوبه بنده خدا میگه نظرات شخصیشه!
من میرم ترم۳ . اگه پارسال یکی بود این حرفا رو بهم میزد مطمئنم الا ن وضعم بهتر بود!!! پس اولا تشکر ویژه از نویسندگان این وب به خاطر مطرح کردن مسائل جانبی پیام نور و نمونه سوالات آپدیتون
ثانیا از آقای منگلیان به خاطر نظراتشون که ما رو آگاه میکنن...امیدوارم که دیگه قهر نکرده باشن و کدورتی به دل نگیرن و بازم بیان تو این وبلاگ.
با تشکر

سجاد سلطانی
خیلی ممنون از نظر خوبتون.
ما هم امیدواریم که همچنان آقای منگلیان عزیز رو با نظرات جالب و مفیدشون همچنان تو وبلاگمون داشته باشیم.
خدا نکنه که قهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر کرده باشن.نه ایشون ونه هیچ یک از دوستان عزیز دیگرمون.
نظرات دوستان در این زمینه فوق العاده بود. امیدواریم که این نظرات همچنان ادامه داشته باشه.
اجرکم عند الله

کوثر ج یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:41 ب.ظ

سلام باتشکر از وبلاگ بسیار خوبتون.مخصوصا نظرات این دو عزیز و آقای منگلیان.خیلی جالب بودم برام پرسش و پاسخاشون
نظرات این عزیزان واسم محترمه اما باید حق رو به آقای منگلیان داد و واقع نگر بود.حرفای آقای منگلیان خالی از اشکال نیست ولی من با نود درصذ حرفاش موافقم-چون داره حقیقت پیام نور رو بیان میکنه!
امیدوارم فرزانه جون بپذیره که ما باید خودمونو با شرایط پیام نور وقف بدیم نه پیام نور خودشو با ما وقف بده...
به امید موفقیت همه پیام نوری ها

محسن شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ب.ظ

باحرفات موافقم ابوالفضل جون-اعتماد به نفس بالایی داری دوست من-به نظرات این جنس آدم ها هم توجه نکن و به راهت ادامه بده-اینا فکر میکنن همه کارا با خاله زنک بازی حل میشه اما در اشتباهن-امیدوارم که موفق باشی تو ادامه تحصیلت و اصلا به نظرات اونا توجه نکن

آقااااااااااااا
دیگه تیکه ننداز که!(این جنس آدمها،خاله زنک بازی)

ابوالفضل منگلیان شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ب.ظ http://soaliea.blogfa.com/

سلام
من دیگه تو این وبلاگ نظر نمیدم-چون همه برداشت بد دارن از حرفام-برای تک تک جملات وکلمات بالاتون چواب دارم-اما اگه بگم از من بدتر نیست!کی گفته من وکیل مدافع طراح سوالام-ترم پیش فقط یه ۶تستی از ۳درس برق-حمل ونقل و ارزیابی فنی از من ضایع شد-۶تا نیم نمره=۳وهرکدم از این درسا ۳ واحدن-مجموعا میشه۹واحد-
۳*۳=۹
پس ۹ نمره من هیچ شد-اعتراضم کردم ولی مثه همیشه الکی
پس من یخه کی رو بگیرم
برا همین میگم اینجا پیام نوره!
توانایی ذهنی شما ودیگران به من ربطی نداره تو درس خوندن-من اینطوری میخونم و نتیجشو رو هم گرفتم-میگی دور۴یا۵ مسخره هم میکنی میگی خدا قوت! ولی من دور۴ حداکثر۴ساعت و دور آخرم معمولا ۳ساعت-پس به من ربطی نداره شما نمیتونی مثه من بخونی-

من خودمو مثال زدم تو کنکور که به کسی بر نخوره اومده پیام نور...
میخوای بدونی اینفده رتبم خوب بود که ملی قبول شم-اما مشکلات خانوادگیم ناچارم کرد-الان اینقده راضیم که اومدم پیام نور همیشه شاکر خدا بودم به خاطر این انتخابم...و افتخارم میکنم که دانشجوی پیام نور شهر خودم هستم:به ۲دلیل**کنار خانواده بودن رو با دنیام عوض نمیکنم**الانم از خیلی دانشجوهای دولتی که میخان واسه ارشد باهام رقابت کنن جلوترم چرا؟چون شرایط وسختی پیام نور منو آبدیده کرده-
تو قرآنم میگه هرکسی مسئول سرنوشت خودشه پس من اولا بالای منبر نیستم وشعار نمیدم ثانیا چرا خودمو جای بقیه بزارم؟ سختی و آسونی پسام نور واسه همه هست-به من چه که نمیخونن و انتظار نمره خوب دارن! تو میدونی ۹۰٪دانشجویان پیام نور فقط شب امتحانی هستن-واسه من که اثبات شده- پس من چرا خودمو جای دیگران بزارم؟
خانم...حتما این ضب المثلو شنیدی:هرکه بامش پیش برفش بیشتر...
شما همون امتحان استراتژیک رو دادی شدی این نمره منم دادم-کسی هست که یکبار م خونده از من بهتر شده!تقصیر منه؟؟؟

شعار اینجا پیام نوره رو زیر سوال نبر...اگه میتونی شرایطو عوض کنی بسم الله...به ما هم بگو تا کمکت کنیم!از همین مشکل من شروع کن!میتونی اشکالات ترم پیشو نمره هاشو به من بر گردونی؟؟اگه تونستی ممنونت میشم!
در جریان باش که من اینقد واسه بچه های پیا م نور کار انجام دادم که بهم میگن اچار فرانسه-شما بگو چیکر کنم؟برم یخه وزیر علومو بگیرم بگم یه کاری کن بچه ها نیفتن !آخه مشکل مالی دارن؟؟میخای با هم اینکارو انجام بدیم تا نتیجشو ببینیم!!
اینقدر مشکلات دانشگاه های ما ریشه دار هست که به منو تو برسه میشه شب!!!
در اخرم میگم شما یه جور صحبت کردی که انگار من یه مسئولم و دوست دارم دانشجوها رو اذیت کنم...نه خانم.منم یه دانشجوام مثه شما که تموم مشکلات شمارو هم داره ...فرق من وشما ودیگران نوع برخورد با مشکلاته...
من به نظرات شخصی شما احترام میزارم ولی آیا کسی هست که یه گوشه از حرفامو تایید کنه؟؟!!یه جور نوشتی که انگار من باعث تموم بدبختی های دانشجوهای پیام نورم -بازم انو بدونید که اینا نظرات شخصیمه و بهشون اعتقاد راسخ دارم...
امیدوارم قانع شده باشی ودیگه اینطور زهرآلود با حرفات کسی رو زیر سوال نبری
۱۰۰٪مطمئن خواهم بود هیچکی با نظرات من موافق نخواهند بود!حتی بچه های نویسنده این وبلاگ...
میدونی چرا؟؟؟
چون حقیقت سخته و کسی طاقت شنیدنشو نداره...
والسلام....

پویان:
سلام
من چون دیدم بچه ی باظرفیتی به نظر میای انتقادم رو بهت گفته بودم ولی با قسمت آخر اون نظرت موافق بودم و این رو هم گفته بودم...

بی خیال چرا خودتو عصبانی میکنی؟

منم چند روز دیگه تحمل کنین از دستم راحت میشین چون احتمالا با شروع کلاسها دیگه اینورا پیدام نمیشه...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سجاد سلطانی:
خیلی ممنون از آقا ابوالفضل.
سعی خواهم کرد که گزیده ای از این بحث شیرین رو برای ورودی های جدید قرار بدم. واقعا نکات بسیار ریز و جالبی در فی ما بین این بحث ها رد و بدل شد که اگه من خودم ورودی جدید پیام نور بودم و این بحث رو به دقت می خوندم می تونست یک دور نمای بسیار عالی از تحصیل در پیام نور جلوی پام قرار بده.
انشاالله که خدا اجرتون بده.
در آخر هم از شما خواهش می کنم که در مورد جمله ی اولتون کوتاه بیاین و همچنان دوستان گل صنایع رو از تجربیات خوب خودتون بهره مند کنید.( یعنی چی من دیگه تو این وبلاگ نظر نمیدم)
خوشحالیم که دوستانی چون شما داریم.

فرزانه.ع شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:45 ب.ظ

آقای منگلیان من بعد از قرنی درس خوندن تو پیام نور فکر کنم یاد گرفته باشم که چطور باید وقتم رو تنظیم کنم!
البته ممنون از راهنماییتون راجع به مدیریت زمان و کتابهایی که معرفی کردین ولی موضوع این نیست!
یا من نتونستم سوالم رو واضح بپرسم یا شما طفره رفتین!
تا جایی که یادم میاد از همون دوران مدرسه همیشه درسها رو یه دور روزنامه وار میخوندم و دورهای بعدی رو از روی جاهایی میخوندم که علامت زده بودم و مهم بوده. اصلا راهی غیر از این بلد نیستم و عادت ندارم.
ولی موضوع اینجاست که شما میگین ۴یا ۵ دور یا بیشتر!!!! (خدا قوت) شاید شما تند خوانی یاد گرفته باشین یا حافظه قوی داشته باشین که میتونین در عرض یک ربع یه فصل رو مرور کنین ولی به نظر شما همه همین طورن؟ مسلما همه یکسان نیستند. اینقدر یک جانبه قضاوت نکنین.
هر کسی به اندازه فرصت وقت انرژی توانایی خودش کتاب رو میخونه و انتظار داره نمره ی متناسبی هم بگیره. حالا اینکه شما اینقدر زیاد کتاب رو میخونین که انگار کتاب رو خودتون نوشتین خب کسی جلوتون رو نگرفته برین کتاب بنویسین! تقصیر بقیه بچه ها چیه که معمول درس میخونن اما خوب نمره نمیارن؟ متوجه میشین چی میگم؟
شما میگین که بعضی وقتها سوالات رو طوری طرح میکنن که واسه ارشد هستن! این درسته؟ تاوانش رو دانشجو باید بده؟
معلومه که نه
صد در صد اشکال از سوالاته
اگه من و شما دانشجوهای این دانشگاه هستیم باید سعی کنیم اشکالاتش رو پیدا کنیم و سعی کنیم به گوش مسئولین برسونیم. اونوقت کاری که شما دارین میکنین اینه که وکیل مدافع طراحهای سوال شدین و یه جوری با اوهون و تولوپ میگین سوالات ساده اس و بچه ها دل به خوندن نمیدن یا اگر هم سخت باشه باز تقصیر بچه هاس چون مثل ارشد نخوندن که انگار غرور و تب نمره های خوب شما رو گرفته!
در مورد انتخاب اختیاری پیام نور هم باید بگم شما اصلا به دانشجوهایی فکر کردین که به خاطر مشکل مالی اومدن پیام نور؟ اصلا میدونین واسه این افراد افتادن یه درس چه سخته؟ یه جوری صحبت میکنین که انگار مملکتمون پر از دانشگاهای با امکانات و تسهیلات فراوونه و شهریه اش هم خیلی کمه که ما نشستیم از روی میل و علاقه ی فراوون و با دست باز و خیالی فارغ از مشکلات این دانشگاه رو انتخاب کردیم. حالا باشه امتخاب از خودمون بوده ولی من یکی هیچ وقت مشکل و نارسایی دانشگاه رو گردن بچه های فعال و باهوش پیام نوری نمیزارم.
من با شعار شما هم مشکل دارم! اصلا یعنی چی اینجا پیام نوره! یعنی هر چی سرمون آوردن قبول کنیم و برای بهتر شدنش هیچ کاری نکینم؟
در ضمن اینکه بچه ها رو ۲ دسته کردین و میگین بعضی ها واسه کنکور خوندن و بعضی ها نه و ما از اونایی هستیم که نخوندیم خیلی حرف زشتیه. شاید شما درس نخونده باشی جناب ؛ ولی بنده پدر پدر جدم اومد جلو چشمم!
یه مقدار از بالای منبر بیاین پایین و بجای شعار دادن خودتون رو جای تک تک بچه ها بذارین!

سلام
یه نکته ی کوچولو بگم:
اینکه بعضی وقتها سوالات رو طوری طرح میکنن که واسه ارشد هستن درست نیست!درستش اینه:بعضی وقتها سوال کلا برای ارشد طرح شده و برای اینکه دوباره کاری نشه همونو میدن به کارشناسیها!!! حالا خدا میدونه منایع ارشد و کارشناسی یکی هستن یا نه...
ببخشید از پارازیتم

ابوالفضل منگلیان پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:22 ب.ظ http://soaliea.blogfa.com/

سلام به فرزانه ع...
ممنونم که اومدی نقد کردی نظرمو.
در مورد استراتژیک من واسه خودم یه اشتباه کنار گذاشته بودم!امادیروز که رفتم نمرمو دیدم ۲تا اشتباه بود...چون سوالاشم نذاشتن نفهمیدم یه اشتباه دیگم کجا بوده وکلافه شدم!
بابا من به چه زبونی بگم استراتژیک ساده بوده...حداقل نسبت به ترم پیش...یه کی نیست بیاد حرف منو تایید کنه...همه میگن سخت بوده سخت...من که دیگه موندم(این در مورد استراتژیک)
و اما شیوه خوندن...
من وشمایی که ترم آخری هستیم باید تا حالا به یه شیوه مطالعاتی پیام نوری و تست زنی رسیده باشیم!مثلا همین درس استراتژیک!با این حجم زیاد اگه خواسته باشی همشو بخونی و یاد بگیری یه ۲سالی طول میکشه...من اینطور کتابا رو مثله استراتژیک-ارزیابی فنی واقتصادی-عوامل انسانی-کارو زمان-سیستم اطلاعات و... خیلی از درسا رو ابتدا یه دور روزنامه وار می خونم(خیلی سریع) تا چندوچون کتاب دستم بیاد و به دید کلی ازش برسم-خب این یه دور خیلی بهم کمک میکنه تا مطلب پوچ واضافه رو تو دور بعدی نخونم-همین درس استراتژیک که شما پاسیدی چقدر مطلب الکی داشت که نه به درد دنیامون میخورد نه اخرتمون...مثلا فصل ۴ قسمت برسی عوامل خارجی رو من فقط یه ربع مرور کردم چون فقط آمار بود ومطلب خاصی نداشت.دورهای بعدی کتاب همینطور از حجمش کاسته میشه و تو دور ۴و۵شما به چکیده اصلی فصول میرسی و تو دورای بعدی دیگه فکر میکنی خودت کتابو نوشتی و اینجاست که می فهمی واقعا کتاب درکت کرده!البته این یه تکنیک خوندن...راه های دیگم هست!
این نحوه خوندن منه که یه کم باید واسش زمان بزاری-بهتون پیشنهاد میکنم واسه اینکه بتونید از وقت تون تو همه کارا و نه فقط درس خوندن خوب اسفاده کنید کتابهای((مدیریت زمان ۱و۲و۳))آقای مهدی نیلی پور رو مطالعه کنید-خیلی جالبه و کم حجمه و میتونه بسیار مفید باشه...
در مورد قسمت بعدی نقدتون که بحثو سطح امتحاناتو مطرح کردید
من یه نظریه دارم!
دانشجوها قبله کنکور ۲دسته اند:
-دسته اول خوب میخونن و زحمت فراوان میکشن ودسته دوم بر عکس
اما بعد کنکور قضیه فرق میکنه!
اونایی که خوب تلاش کردن و زحمت کشیدن میرن دانشگاه های دولتی بهترین اساتید وامکانات و تقریبا دیگه نسبت به ما پیام نوری ها راحت ترن
اما اونایی که مثله من نخوندن(تنبلی کردم) یا مشکل داشتن یا به هر دلیلی پیام نور رو انتخاب کردن باید بدونن که برای فارق التحصیل شدن تو این دانشگاه خیلی باید نسبت به دسته قبلی زحمت بکشن ...خلاصه اینکه دوست عزیز اینجا پیام نوره...این راهی ست که خودمون انتخاب کردیم و برای موفقیتمون باید تلاشمونو مضاعف کنیم...
ربطی به متاهل و مجرد بودن نداره درس خوندن!شما اگه بخوای میتونی...من اینقدر فعالیت جنبی دارم تو کارام که از صد تا متاهل سرم شلوغ تره...اما هر چیزی به جای خود...درس-تفریح-با خانواده بودن-ورزش و... همه در کنار هم معنا پیدا میکنن...نه افراط و نه تفریط-تعادل رو باید تو همه امور رعایت کرد -پس من با جمله های آخر نقدتون موافق نیستم ومعتقدم با یه برنامه ریزی صحیح میتونیم از پس مشکلات روزمره بر بیایم...
و در آخر...
اینجا پیام نوره-کسی که سوال طرح میکنه دلش به حال منو شما نمی سوزه!!! ما باید خودمون امتحانا رو پاس کنیم --حالا چه سخت و چه آسون--اما باید واقع نگر بود و حقیقت رو ببینیم
ما که دیگه زحمت خودمونو میکشیم و تلاشمونو میکنیم-حالا اگه امتحانا سخت بود و نتیجه مطلوب واسمون حاصل نشد دیگه وجدانمون راحته
مثلا همین ترم پیش -امتحان مبانی برق (با اون کتاب گنگش)
من اینقد خونده بودم که رفتم واسه۱۸-۱۹
ولی وقتی سوالا رو دیدم انگار مال ارشد برق بود!!(مخصوصا ۳تست اولش که استاد خودش نمیتونست حل کنه)
خوب حالا من چیکار کنم-گریه کنم؟؟!!نه من زحمت خودمو کشیدم حالا اون نمره دلخواه دست نیومد اشکال نداره و باز این جمله معروف--اینجا پیام نوره--
عذر میخوام که زیاده گویی کردم...
امیدوارم تونسته باشم با این نظرای شخصیم به بر و بچ گل مهندسی صنایع پیام نور کمک کرده باشم...

پویان:
سلام
روش درس خوندنت روش جالبیه.اینکه اول یه دور سطحی میخونی و چارچوب کتاب دستت میاد و ...
شاید اگه من هم بعضی درسها رو اینکارو میکردم خیلی نفع میبردم.
پس اینکه کتاب تو رو درک کنه منظورت این بود؟من فکر کردم که منظورت اینه که یه کتاب رو مثل... بخونیم و به اصطلاح بخوریمش !ولی نظر امروزت دقیقا این برداشتی که کرده بودم نمیده...

امیدوارم موفق باشی

فرزانه.ع پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام
نظر آقای منگلیان و دوست عزیزی که اسم نذاشتن رو خوندم.
آقای منگلیان من همین الان نمره ی استراتژیکم رو دیدم و واقعا شک شدم. شما چطور میگین که ساده بوده؟ با اینکه تو این تابستون ۲ بار این کتاب رو از اول تا آخرش خوندم نمره ام ۱۶ و خرده ای شده.
شما فرمودین که: اینقدر باید کتاب رو خوند که کتاب شما رو درک کنه. تو ادامه اش هم گفتین باید خوب کتاب رو بخونیم تا بتونیم از پس امتحانات بربیاییم. اگر هم سوالات متوسط به بالا بیاد داد همه بچه ها در میاد و ...
حالا من از شما دو تا سوال ساده دارم:
واسه کسایی مثل من که شرایطمون طوریه که بیشتر از ۲ بار نمیتونیم واسه یه کتاب وقت بذاریم چه کار کنیم که درسی رو که لایق نمره های بالا هستیم رو ۱۶ نگیریم؟
بعدشم اینکه اصولا امتحانات پایان ترم چرا باید متوسط به بالا طرح بشن؟ مگه غیر از اینه که اینا امتحانات پایان ترم دانشگاهی هست وباید سطحشون متوسط باشه(نه پایین نه بالا)؟
البته لطف کنین جوابهاتون طوری باشه که به درد همه دانشجو ها بخوره چون اون طور که به نظر میرسه شما مجرد هستین و احتمالا شاغل هم نیستین و وقتتون واسه اینکه به کتابها یاد بدین شما رو درک کنن کفایت میکنه در صورتی که دانشجوهایی هم هستن که نفسشون از جای گرم بلند نمیشه!

ابوالفضل منگلیان چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:48 ب.ظ http://soaliea.blogfa.com/

خیلی ها میگن یه ترم در میون سوالا سخت وآسون میشه...ولی نظر جالبی نیست... مثلا الان کاربرد آمار ۳ترمه که سوالا سطحش بالاست و میشه گفت در سطح ارشد...به هر حال ما نباید فقط با اکتفا به نمونه سوالات ترم های گذشته خودمونو واسه امتحان آماده کنیم.به نظر من درسای تخصصی رو مثله موجودی۱-آمار وکاربرد-کنترل پروژه وطرح ریزی رو اگه کنکوری بخونیم و واسه امتحانش مثل ارشد آماده شیم خیلی موفق تریم-درسای دیگه رو هم مثله اختیاری ها رو فقط باید رو کتاب تمرکز کنیم وخوب بخونیم -سولات دروس عمومی هم با توجه به سبک بودن حجم کتاباشون مقداری راحت هستن-اما اگه کسی خواسته باشه نمره کامل دروس عمومی رو بگیره باید بیشتر زحمت بکشه...
خلاصه اینکه باید در مورد سوالات دانشگاه پیام نور-نیمه پر لیوان رو ببینیم-و دست کم نگیریم امتحانات رو...
و من الله توفیق...

پویان:
سلام
این قانون یه ترم در میون رو نمیدونم کی رو زبونا انداخت و همه رو بدبخت کرد!
دقیقا
good luck

... چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام به همه دوستان عزیز
با اینکه روزهای آخر کارآموزیم هست و در حال اتمام گزارشم هستم و سرم شلوغه اما به وبلاگ خوب و صمیمیتون هر روز سر میزنم. امیدوارم همیشه وبلاگتون انقدر خوب و مفید برای دانشجوها باشه.
درباره پستتون باید بگم که وقتی آدم وارد پیام نور میشه در همون ترم های اول متوجه این موضوع میشه که نباید به یک بار خوندن کتاب و درک کلی مطالب بسنده کنه. کتاب های پیام نور رو باید خیلی ریز و با دقت خوند. در کنار درک عمیق مطالب، حافظه ی قوی هم می تونه یک پشتوانه خوب برای موفقیت در امتحان باشه. در امتحانات پیام نور آدم باید توقع هر چیزی رو داشته رو باشه و از اینکه از هر گوشه ی کتاب سئوال بیاد تعجب نکنه. اینکه میگن امتحانات دانشگاه پیام نور مشابه کنکور هست رو قبول دارم. خوبی این سختی ها اینه که اعتبار سواد و علم دانشجویان این دانشگاه رو افزایش میده. من در این مدت هروقت در یک محیط کاری قرار گرفتم به عنوان یک دانشجوی پیام نوری مورد احترام بودم و کمتر کسی رو دیدم که سواد و علم دانشجوهای پرتلاش این دانشگاه رو بخواد زیر سئوال ببره. امتحانات پیام نور قطعا هر کسی رو مجبور می کنن که از فکر و حافظه اش بیشتر استفاده کنه و مسلما تو شرایط سخت هست که آدم ها ساخته میشن. اما ایراداتی هم داره مثلا اگه یه استاد سختگیر باشه و میانترم ها رو بی جهت کم بده و سئوالات تشریحی رو طوری صحیح کنه که حق دانشجوهای زحمت کش هم ضایع بشه اون موقع هست که در حق خیلی از دانشجوها ظلم میشه. از این دست موارد زیاد دیدم متاسفانه... همینطور به نظرم جالب نیست که وقتی درسی رو می تونیم ۱۹-۲۰ بگیریم مجبوریم به ۱۷ و یا حتی گاهی کمتر، کفایت کنیم و هر درس عمومی رو هم مثل درس های اختصاصیمون بخونیم. شاید دانشجوهای دانشگاه های دیگه در ارتباط با دروس عمومیشون از دانشجوهای پیام نور راحت تر باشن و از این درس ها برای بالا بردن معدلشون استفاده کنن. در کل کسانی که عادت به سخت درس خوندن ندارن وقتی تصمیم به اومدن به پیام نور گرفتن باید بدونن که خیلی بیشتر از قبل باید مطالعه کنن و بدونن بی جهت نیست که اکثر قبولی های ارشد دانشجویان پیام نوری هستن. یه چیز دیگه هم که دوست دارم بهش اشاره کنم اینه که شاید گاهی برخلاف تلاش زیادمون نتونیم نمره مطلوبمون رو کسب کنیم. اما این چیزی نیست که به خاطرش امید و انگیزمون رو از دست بدیم. خوشبختانه در کشورمون ( مدرک محوری ) و ( معدل محوری ) - به خصوص در بخش خصوصی- به شدت کمرنگ و بی اهمیت شدن . اینکه از کدوم دانشگاهی و با چه معدلی هستی معیار تعیین مهارت و توانایی افراد نیست و درس هایی هستن که نمیشه لابلای کتاب های دانشگاه پیداشون کردن و تنها راه حصول بهشون از طریق تجربه هست. این ها رو نمیگم که یعنی درس نخونین اتفاقا همه ما دانشجو هستیم و وظیفه مون خوب درس خوندنه اما دلیلی هم وجود نداره که به خاطر ۲-۳ نمره بالا و پائین تمام امیدهامون رو از دست بدیم.
دیگه سرتون رو بیشتر درد نمیارم و برای تمام دانشجوهای گل و زحمتکش پیام نور آرزوی موفقیت دارم.

پویان:
سلام
"من در این مدت هروقت در یک محیط کاری قرار گرفتم به عنوان یک دانشجوی پیام نوری مورد احترام بودم و کمتر کسی رو دیدم که سواد و علم دانشجوهای پرتلاش این دانشگاه رو بخواد زیر سئوال ببره"
خدا رو شکر

الان پارتی هم که داشته باشی بهت میگن:خب بگو ببینیم چی بلدی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد