نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

یک سوال

یک سوال

دوستانی که در مورد سوال زیر اطلاعاتی دارن لطفا راهنمایی فرمایند 


اطلاعاتی در مورد نحوه ارائه پایان نامه(پروژه) می خواستم چون در برنامه 9ترمه ارائه شده توسط دانشگاه، پروژه جزو درسهای اختیاری به شرط (گذراندن حداقل 100 واحد) آمده از طرفی در قسمت تحصیلات تکمیلی سایت دانشگاه  شروط دیگری آورده  .
سوال  اساسی من اینه که عملا با  عبور تعداد واحدها از 100 می شه 2 واحد  پروژه را پاس کرد و بعد  الباقی واحدها رو به روال عادی  گذروند ؟
  .
با تشکر

نظرات 10 + ارسال نظر
حسام جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:29 ب.ظ

جناب سلطانی سلام

انصافاَ خیلی مفید بود

تشکر

خواهش می کنم داداش امیدوارم جواب مورد نظرتون رو گرفته باشین

---- جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:15 ب.ظ

سلام مرسی از راهنماییهاتون میگم کسی سراغ اصول شبیه سازی هم نره بینهایت سخت ولی تعمیرات و نگهداری آسون

سجاد جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ http://ie-pnu.blogsky.com

خیلی ممنون از نظرات فوق العاده مفیدتون.
حیف که برا من یکی که دیگه دیر شده این نظرات رو بشنویم و ازشون استفاده کنیم . هرچند تا حد امکان ازشون استفاده میکنم
امیدوارم حداقل دوستان تازه وارد به محیط پیام نور بیان و این نظرات رو بخونن و نهایت استفاده رو از این نظرات با ارزش ببرند. مطمئن هستم که خیلی به نفعشون خواهد بود.
بازم از همه دوستان عزیز ممنونم

ابوالفضل منگلیان پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ب.ظ

وای وای...با این حرف بند خدا سه نقطه ... دوباره داغ دلم تازه شد...من این ترم بد بختانه درس مدیریت حقوق ودستمزد داشتم...اونم چی روز قبلش تحلیل سیستم...فرداش دستمزد...چشمتون روزبد نبینه..شب کابوس باری بود...کتابش فوف العاده سنگینه...بعذ امتحان تحلیل که اومدم مرگم بود بخونمش اما خانواده سیخم کردن وتونستم شبشو بیدار باشم و فقط تیتر خوانی کنم...باورتون میشه ؟؟؟فقط تیتراشو خوندم...تازه بازم نتونستم تمومش کنم80صفحه ای موند ازش...خلاصه نمیدونم چی شد...فقط خدا کمکم کرد...نمرش از تحلیل سیستم که یه دهم این دستمزد نیست بهتر شد...و برام شد یه خاطره...راستش نمونه سوالاش خیلی کمکم کرد و همون تیتر خوانی ها...خدا اموات طراح سوالشو بیامرزه...ریز نیاورده بود...اکثرا تیتر بود...
نتیجه:
یکی این حقوق دستمزد و یکی این ارزیابی فنی و اقتصادی رو تا جایی که میتونین بر ندارین...مگه اینکه مثه من مجبور شین...ارزیابی فنی هم که ترم پیش داشتم یه کتاب 600صحهای کله گندست که من به طور خود جوش 200صفحشو حذف کردم
...راستش من خوندنی ها رو به محاسباتی ها ترجیح میدم...واسه همون برشون داشتم..بنابراین با نظر دوسمون موافقم...برندارین این 2تا رو

پویان:
حالا واااای وای،وای وای وای وای...
چی کشیدی تو
600 صفحهههههه؟؟؟؟؟؟
حرکت خودجوشت جای تقدیر داشت

با دو رای موافق تصویب شد
موفق باشی ابوالفضل

... پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:23 ب.ظ

اون زمانی که طرح ریزی داشتم استادمون گفت سه نمره از میانترم برای پروژه و سه نمره هم حضور در کلاس. حالا شاید استادی که حضور در کلاس براش مهم نباشه کل ۶ نمره رو به پروژه اختصاص بده یا بین پروژه و امتحان میان ترم تقسیم کنه. در کل نمره جداگانه از بیست نداشت. فکر می کنم الان هم همینطور باشه.

خیلی خوبه که می خوای یه تحقیق خوب انجام بدی. حتما این کار رو بکن. تحقیق طرح ریزی هم واقعا تحقیق شیرین و جالبی هست. تازه آدم با رشته صنایع آشنا میشه. به نظرم اگه یه مهندس صنایع وارد کار اداری بشه و هیچ وقت با خط تولید کارخونه کار نداشته باشه اما بازم حیفه که محیط کارخانه رو تجربه نکنه و ندونه که برای طرح ریزی یک کارخانه چه کارهایی رو باید انجام داد.
این لینکی که میذارم مربوط چندتا نمونه پروژه طرح ریزی هست و یکی هم مربوط به ارزیابی کار و زمان هست. من هم از این پروژه ها استفاده کردم تا تحقیقم رو حاضر کنم. امیدوارم کمکت کنه.
http://s1.picofile.com/file/7266902682/plant_layout.rar.html
موفق باشی.

پس اینجور که معلومه یه جورایی میشه پیچوندش!من که میدونم اون موقع وسوسه میشم که بپیچونمش!ولی نه پروژه رو انجام میدم-همینجوری که هیچچی بلد نیستیم...

مممنون
دانلودش کردم-یه نگاه کلی که بهش انداختم ترس مرا فراگرفت!!!
موفق باشید "..."

... پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ب.ظ

یه چیز دیگه: وقتی تو لیست منابع نوشته شده که پروژه رو بعد از پاس کردن 100 واحد بردارین، دقیقا همین کار رو انجام بدین حتی اگه مدیر گروهتون موافقت کرد که زودتر بردارین.
این شرایط از سازمان مرکزی پیام نور تعیین میشن و در آخر شرایطی هم هستن که در سیستم گلستان و توسط همین سازمان اعمال میشه و قابل تغییر توسط مدیر گروه یا هیچکس دیگه ای نیست.
بارها تو دانشگاه خودمون- هم تو رشته صنایع و هم تو سایر رشته ها- از این دست مسائل دیدم که مدیر گروه یا رئیس آموزش اجازه ی زودتر برداشتن یه واحد رو می دین و دست آخر وقتی اون دانشجو مجبور شد واحدش رو حذف کنه یا واحدش بعد از پاس شدن از سیستم گلستان حذف شد، هیچکس پاسخگو نیست و همه میگن که از مرکز گفتن باید اینجوری باشه!

پویان:
نیازی به تایید من نیست دقیقا همین جوره-کلا توی پیام نور نباید کسی رو بشناسی،حرف حرف گلستانه و بس....

... پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام

من و دوستانم هم بعد از اتمام تجمیع یه وقتی گذاشتیم و با هم مشورت کردیم که چه واحدهایی برداریم و به همین نتیجه رسیدیم و همگیمون هم همین راه رو رفتم. ایمنی یه دو واحدی واقعا ساده هست که به راحتی می تونین ازش بگیرین پس از دستش ندین.

فقط در مورد 8 تا اختیاری سه واحدی که آقای منگلیان نوشتن، بهتون پیشنهاد می کنم به جای حقوق و دستمزد و ارزیابی فنی و اقتصادی طرح ها، "تجزیه و تحلیل سیستم های اطلاعاتی" و "مدیریت فناوری" بردارین. من خودم تحلیل رو برداشتم چون از موضوع تحلیل خوشم می اومد و درس خوندنی رو به حل کردنی ترجیح میدم. فکر می کنم انتخاب بین این درسها بستگی به علاقه و توانیی هاتون داره. با این حال تضمین می کنم که تجزیه و تحلیل یه درس شیرین و آسون هست و قطعا ازش نمره بالا می گیرن مخصوصا الان که کاملا تستی شده.

@ پویان:
با حرف استادتون راجع به پروژه موافق نیستم. در حال حاضر توی ایران سطح پایان نامه های دانشجوها خیلی پائینه و همه کپی شده از اینترنت و یا خریداری شده هستن. من حدود یک سال و نیم توی شهرک صنعتی دوره عملی گذروندم و برای تحقیق درس طرح ریزی واحدهای صنعتی، یه تحقیق کامل از زمان سنجی و کارسنجی گرفته تا نمودارها و طرح ریزی و استقرار ماشین آلات و ... رو در همون کارخانه ای که بودم، انجام دادم و به خاطر همین انجام دادن پروژه رو یه کار تکراری می دیدم. شما اگه تا الان چنین پروژه ای انجام ندادی حتما انجام بده، اما اگه قبلا انجام دادی بهتره سراغ پروژه نری و ایمنی برداری.الان بچه ها می تونن با برداشتن پروژه نمره های خوب بگیرن اما امثال این پروژه ها خیلی زیاد هستن و واقعا فکر نمی کنم که موقع کار امتیاز محسوب بشه.
چند وقت پیش تو سایت اخبار پیام نور خوندم که پیام نور تصمیم گرفته تا پایان نامه کارشناسی ارشد رو هم اختیاری کنه و دانشجوها یا پروژه ارائه بدن یا به جاش واحد پاس کنن.
هیچ وقت خودتون رو به خاطر پیام نوری بودن دست کم نگیرین. وقتی وارد محیط کار شدین می بینین که از خیلی ها یه سر و گردن بالاترین.

پویان:
سلام
ممنون از راهنماییتون
در مورد پروژه که کاملا قبول دارم...منظور من هم یه پروژه درست و حسابی بود و نه این جور پروژه ها
در مورد طرح ریزی تازه الان دیدم که پروژه هم میخواد!نمره ی اون چجوریه؟بیست-بیسته یا جور دیگست؟
آره بالاخره یه پروژه ای چیزی باید انجام بدم

این جمله هم باید با طلا نوشت:
"هیچ وقت خودتون رو به خاطر پیام نوری بودن دست کم نگیرین. وقتی وارد محیط کار شدین می بینین که از خیلی ها یه سر و گردن بالاترین. "

مرسی

پویان پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ http://ie-pnu.blogsky.com

سلام
دمت گرم ابوالفضل جان
اصلا به این فکر نکرده بودم
فقط دیگه پروژه رو حساب نکردی دیگه نه؟به نظرم پروژه رو بدیم برامون خیلی بهتره
یکی از استادا میگفت بعدا که رفتی سر کار ازت میپرسن پروژت چی بود؟

حالا ما هم خیلی اینجا توی پیام نور اعتبار داریم کافیه برگردیم بگیم پروژه نداشتم!خیلی ضایع ست دیگه نه؟

*اصول بازاریابی سخته؟چند صفحه ست؟
من خودم علاقه خاصی به مبحث بازاریابی دارم و قصد داشتم حتما این درس رو بردارم ولی الان شک کردم...
بازم ممنون از راهنماییهای خوبت

حسام چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:02 ب.ظ

با سلام

با سپاس ویژه از جناب سلطانی به خاطر درج سوال
و تشکر فراوان از پاسخ دوست گرامیشان




ابوالفضل منگلیان چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام
بستگی به مدیر رشته تون داره که موافقت کنه یانه...ولی اگه 100واحد پاس کرده باشی میتونی پروژه رو ارئه بدی...اونم موضوعشو باید هماهنگ کنی با مدیر رشته تون...اکثرا یکی از پروژهای طرح ریزی واحدهای صنعتی یا ارزیابی فنی واقتصادی((اگه پاس کرده باشی) مناسبه واسه پروژه...جدیدا هم دانشجوها میرن به سمت مسایل جدید مدیریتی مثل کایزت یا TQM...
به هر حال من در مورد دروس اختیاری یه تــــــــــز خاص دارم به اکثر دوستام توصیه میکنم همین کار رو انجام بدن تا دچار مشکل نشن...ما از 65 واحد اختیاری باید 26 واحد رو پاس کنیم...تنها در یک صورت میتونیم این تعداد واحد رو طاق کنیم ومجبور به پاس کردن واحد اضافی نشیم....اینم اینکه 8 تا درس 3 واحدی برداریم که مجموعش بشه 24تا ویه درس 2 واحدی آسون((که ایمنی بهداشته))برداریم تا کلا بشه 26 تا...در غیر اینصورت هرجور درس برداری باید 1 الی 2 واحد اضاف پاس کنی...پس دوستانی که دروس اختیاری 2 واحدی مثه مدیریت مالی و اصول بازاریابی رو برمیدارن مجبورن 140 بیشتر پاس کنن...مگر در یک صورت...اینکه تمام دروس 2 واحد اختیاری رو (ایمنی-مالی بازاریابی و پروژه رو بردارن)که مجموع بشه 8 واحد و6تا اختیاری 3 واحدی بردارن که بشه 18تا وکلا میشه 26 تا...ولی اینجوری خیلی کم اتفاق میفته...کذشته از اون...درس 2 واحدی اصول بازاریابی به اون سختی آخه چرا پاس کنیم...اون وقت تحلیل سیستم ها که یه دهم بازاریابی نیست رو بر نداریم...تو مرکز ما بخاطر رعایت نکردن همین موضوع همه دارن با141 -142 واحد فارغ التحصیل میشن...
پس برا دروس اختیاری 8 تا 3واحدی(حمل ونقل-ارزش-عوامل انسانی-تحلیل سیستم-استراتژیک-منابع انسانی-حقوق دستمزد-ارزیابی فنی و اقتصادی) و آسونترین 2 واحدی که ایمنی هست بهترین ترکیب رو میتونن تشکیل بدن--البته از نظر من که این رو پاسیدم...
موفق باشین...

سجاد:
مرسی ابوالفضل جان . خیلی ممنون از راهنمایی هات.
باعث خوشحالی که باز هم به وبلاگ ما سر می زنی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد