نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

مشاوره خودمونی

مشاوره خودمونی "تئوری  تصمیم گیری"


سلام بچه ها

این درس چجور درسیه؟

اسمش تئوری هست و به نظر میاد درسی حفظ کردنی باشه ولی پیشنیازهاش تحقیق در عملیات1 و کاربرد آماره!(البته توی منایع جدید)


ولی توی منابع ترم قبل این درس پیشنیازی نداره و من فکر میکنم منابع ترم قبل درست تره...

یه کم پیشنیازهای این دوتا منبع رو مقایسه کنید کاملا واضحه چرا...


خب حالا لطف کنید و اگه میدونید بگید که این کتاب چند صفحه ست و سبک درسش چجوریه و سخته یا راحت و اینکه شبیه کدوم درسه؟


ممنون 

 

نظرات شما دوستان 


 نقل قول از شیدا 

سلام.خیلی درس راحت در عین حال جالبیه!البته اون موقع که من پاس کردم بدون منبع بود.ولی مطالبی که استادمون گفته بود از همون کتابی گفت که ترم بعدش جز منابع شد.درس مسئله ای هست ،ولی مسائل خیلی راحت که با استفاده از یه سری قاعده حل میشد.
بچه ها می گفتن کتابشم که خیلی راحته 

 

نقل قول از سجاد 

به نظر من که چندان درس ساده ای نیست. وقتی آدم می شنوه که فقط باید سه فصلش رو خوند فکر میکنه که حتما حجمش کمه ولی اصلا این طوری نیست. همین سه فصل حدود ۳۲۰ صفحه است. من این درس رو با نمره خوبی پاس کردم ولی اصلا اعتقاد ندارم که درس آسونی بود. فصل یک یکم گیج کننده است ولی دو فصل بعدی خوبه . به تحقیق در عملیات هم نیاز داره . اسمش تئوری تصمیم گیری هست ولی خودش اصلا تئوری نیست و کاملا محاسباتیه. کلا اگه می خواین معدلتون خوب باشه به نظر من اگه این درس رو انتخاب نکنین به نفعتون باشه. البته اینم بگم واقعا درس جالبی بود ولی نمره بیار نیست. من خودم کلی روش وقت گذاشتم اما نتونستم نمره ای بهتر از ۱۶.۵ (مثلا این نمره خوب منه  )بگیرم. به دوستان خودم هم که ترم بعدش می خواستن این درس رو انتخاب کنن گفتم از من می شنوید انتخاب نکنید. این همه درس ساده . ولی ما یه استاد داشتیم که گفت اگه می خواین مهندس بشین از این درسهای مدیریتی دست وردارین و برین تئوری تصمیم گیری و ارزیابی فنی و اقتصادی و ... بردارین . ما هم به حرف استادمون گوش دادیم و ورش داشتیم.  

 

نقل قول از شما 

 

منتظر نظرات خوب و مفید شما دوستان عزیز هستیم

نظرات 14 + ارسال نظر
سجاد شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ب.ظ

درضمن به تحقیق در عملیات دو بیشتر مربوط میشه تا تحقیق در عملیات ۱.

سجاد شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:31 ب.ظ

به نظر من که چندان درس ساده ای نیست. وقتی آدم می شنوه که فقط باید سه فصلش رو خوند فکر میکنه که حتما حجمش کمه ولی اصلا این طوری نیست. همین سه فصل حدود ۳۲۰ صفحه است. من این درس رو با نمره خوبی پاس کردم ولی اصلا اعتقاد ندارم که درس آسونی بود. فصل یک یکم گیج کننده است ولی دو فصل بعدی خوبه . به تحقیق در عملیات هم نیاز داره . اسمش تئوری تصمیم گیری هست ولی خودش اصلا تئوری نیست و کاملا محاسباتیه. کلا اگه می خواین معدلتون خوب باشه به نظر من اگه این درس رو انتخاب نکنین به نفعتون باشه. البته اینم بگم واقعا درس جالبی بود ولی نمره بیار نیست. من خودم کلی روش وقت گذاشتم اما نتونستم نمره ای بهتر از ۱۶.۵ (مثلا این نمره خوب منه )بگیرم. به دوستان خودم هم که ترم بعدش می خواستن این درس رو انتخاب کنن گفتم از من می شنوید انتخاب نکنید. این همه درس ساده . ولی ما یه استاد داشتیم که گفت اگه می خواین مهندس بشین از این درسهای مدیریتی دست وردارین و برین تئوری تصمیم گیری و ارزیابی فنی و اقتصادی و ... بردارین . ما هم به حرف استادمون گوش دادیم و ورش داشتیم.

مرسی
اون استاد که اینو بهت گفته بود "نفس اماره(!)" بود
میخواستی بهش بگی که اینجا پیام نوره-یعنی شهری که...

م -ف جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 ب.ظ

سلام
واقعا ممنونم خیلی لطف کردین
بخاطرمشکل من شما وقت گذاشتین
حتما به این وبلاگها سر میزنم
ممنون و موفق باشین

پویان:
سلام-خواهش میکنم-کاری نکردم
شما هم همینطور

م -ف پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام مرسی
این سایت که واقعا خیری نداره
بازم ممنون

پویان:
سلام
گفتم که من از اون سایت خیری ندیدم گفتم شاید شما ببینی
توی همون گوگل بگردین راحت تره

اینترنتم مثل اولش شد
گشتم اینو پیدا کردم:
http://www.4shared.com/get/dXqwpo6z/esteratejic.html

این فایل پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیکه.البته واسه بچه های فناوری اطلاعاته.نمیدونم کتاب ما هم اینه یا نه ولی به هر حال اگه هم کتاب ما این نباشه بالاخره موضوعش که اینه و میشه فهمید چجور درسیه و ...

یه نگاه سطحی که بهش انداختم به نظر میاد این هم کتابش تمام حفظ کردنیه و سخت نیست...

*در کل اگه دنبال چیزی در مورد پیام نور میگردین،توی وبلاگها بگردین سریعتر به جواب میرسید(سایتها معمولا در این مورد خیر خاصی ندارن و بیشترشون تبلیغات هستن و یا پولی هستن...)
این آدرس مستقیم گوگل برای سرچ داخل وبلاگهاست:

http://www.google.com/blogsearch

م -ف چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام متاسفانه کتابامون اینجا گیر نمیاد .برای رشته ما کتابارو باید از یه شهر دیگه تهیه کرد بازم مرسی از راهنماییتون خیلی کمک کنندس

پویان:
سلام-حیف که گیر نمیاد
فکر کنم اگه سرچ کنید بتونید Ebook اون رو گیر بیارید و اونا رو با هم مقایسه کنید.اینترنت من یه هفته ای میشه که سرعتش از این اینترنت ذغالی ها هم کمتر شده به خاطر همین نمیتونم دنبالش بگردم.الان این وبلاگ هم بعد از 5 دقیقه بالا میاره!

سایت رسمی کتابخانه ی دیجیتال پیام نور هم هست:
dlib.pnu.ac.ir

شناسه کاربری:همون شماره ی دانشجویی
رمز عبور:شماره شناسنامه
--------------------------------------------------
توی این سایت هم بگردید بد نیست-هر چند خودم به شخصه هیچ خیری از این سایت ندیدم!

م -ف چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ب.ظ

من هنوز موندم مدیریت فناوری یا استراتژیک کدومو بر دارم

پویان:
مدیریت استراتژیک رو من پاس نکردم ولی مدیریت فناوری درس سختی نیست و کلش حفظ کردنیه و یه فرمول هم نداره-یه چیزی توی مایه های مدیریت مهندسی و مدیریت کیفیت و بهره وریه
خود کتابش حدود 600 صفحه ست ولی حذفیاتشو کنار بذاریم میشه حدود 330 صفحه
اگه من باشم میرم کتابفروشی هر دو کتاب رو نگاه میکنم بعد تصمیم میگیرم.همین جا هم بچه ها در مورد هر دو تا درس توضیح دادن.اونا هم بخونید.

م -ف چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:47 ق.ظ

سلام
قسمت ثبت نام سایت گلستان فعال

پویان:
سلام
آره هنوز فعاله-من خودم تازه دیروز انتخاب واحد اصلیمو انجام دادم!!!قبلش فقط چند تا درسو الکی برداشته بودم و دیروز درستش کردم!

م -ف سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:36 ب.ظ

سلام
مرسی تا الان که چشم از ما بر نداشته امیدوارم بعد اینم بهمون کمک کنه

موفق باشید

سلام
به امید موفقیت همه ی پیام نوریها

م -ف دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام
اینم از اسم جدید
بله وضع ما اینه رفت تا بعد عید اونوقت نمیدونم حذف و اضافه واسه چیه در هر صورت کلاس تشکیل نمیشه ما از همون اول انتخاب واحد میکنیم که دیگه به حذف و اضافه نمیکشه
این ترم فقط مهندسی ارزش احتمالا کلاس تشکیل بشه از ۲۰ واحد

پویان:
سلام
مرسی-حالا شد
به اون "----" آلرژی پیدا کرده بودم!!!

خدا به دادتون برسه
همون مهندسی ارزش هم نیازی به کلاس نداره-کلش حفظیه و تقریبا آسونه

---- یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام
مشخص شده چه موقع کلاس دارین مال ما که طبق معمول رفت تا بعد عید

پویان:
سلام
اول خیلی ممنون که به حرفم گوش نکردید و اسمتون رو عوض نکردید!!!
بی خیال...

واقعا رفت بعد عید؟!l
مال ما از 27 ام 28ام دیگه شروع میشه
هر چند جلسه ی اول که الکیه و تا بچه ها و اساتید بیان گرم بشن و کلاسا رسما شروع بشه بازم میشه همون بعد عید...

Good luck

شیدا شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:19 ب.ظ

سلام.
البته همونجور که میدوند آسون بودن یاسخت بودن درس بستگی به خودآدم داره وتلاشی که براش بکنه!
مساله هاش خیلی راحت نیست ولی چیزی که راحت کرده این درسو نمونه سوالات ترمهای قبله!من چندسری نمونه سوال خوندم سوالات مسئله ایش عینا تکرارشده بود من سرجلسه حساب نکردم سریع گزینه هارو زدم.درواقع مسئله هاش عین سوالات کتابم هست!!
من خودم این درسو چند ترم برداشتم ولی به خاطر چیزایی که بچه ها میگفتن حذفش میکردم.تا جایی که این ترم مجبور شدم این درسو بگیرم.وخیلی خوشم اومد از درسش!من سه چهارروز فول تایم براش وقت گذاشتم.
کتابش 340 صفحست.8 تافصل داره!فصل 3و4و6 این کتاب مسئله ایه،که فصل 4 هم حجمش بیشتره هم یکم سختره!فصل 8 هم درمورد نرم افزارهاست که خیلی کم از این فصل سوال میدن .من خودم تاصفحه 305 بیشتر نخوندم.گفتم به خاطر یکی دو سوال اینقد وقت واسه اینا نذارم،که خوشبختانه دوتاسوال داده بودن ودوتاشم تو همین چندصفحه بود!امتحان این ترم 30 تاسوال شده بود برخلاف ترمای قبل که 40 تاسوال بود!بعضی حفظیاشم خیلی مزخرف بود!
این نظرات من بود ،امیدوارم به دردبخوره
ولی هرشخصی بهتر از حال خودش خبر داره!
آره به نظرم درسهای عمومی کلا تابستون باشه بهتره!!
من ترمای زوج معدلام خیلی بیشتر میشد تاترمهای فرد!
یه نکته دیگه اینکه:درس طرحریزی وارزیابی که برداشتین خیلی شبیه هم هستند.خیلی ازمباحشون عین همه!!!

سلام
بازم ممنون از راهنماییتون

"البته همونجور که میدونید آسون بودن یاسخت بودن درس بستگی به خودآدم داره وتلاشی که براش بکنه"
ولی به تراح(!) سوال هم خیلی ربط داره! ( تراح:تر کننده ( ی چشم دانشجویان!!!))

موفق باشید

شیدا شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام
3 تا درس ستاره دارها خیلی خوبه برداشتین چون پیشنیاز ترم بعدن!

منم همین درسهایی که آخرین تصمیمتونو پیشنهاد می کنم.مدیرت مالی و ایمنی بهداشت خیلی راحته!فقط بجای فرهنگ وتمدن (این ترم داشتم،نمی دونستم اینقد سخته) حمل ونقل بردارین فکر کنم راحت تر باشه!من حمل ونقلو این ترم خودخوان برداشتم!کلاسم نرین خودتون میتونین بخونین ویه جلسه فقط برا میانترم برین کافیه بنظرم!درسش حفظی ومسئله ای هست که حفظیاش که راحته مسئله هاشم عین نمونه سوالات ترم پیشه !!

سلام
خیلی ممنون
یعنی حمل و نقل اینقدر آسونه؟؟؟
نگیرم ترم بعد بترکم!
ولی به نظر میاد خوب روی این کتاب اشراف دارید-حتما خوب آمارشو گرفتین دیگه نه؟

فرهنگو به این امید برداشته بودم که چون ترم پیش سخت بود شاید این ترم آسون بدن!!!(میدونم الان دارید میگید:زهی خیال باطل!)
ولی معمولا درسای معارف رو تابستان آسون تر میدن-تابستان پاس بشه خیلی بهتره به نظرم
دیدم تمام تعریفیه گفتم بالاخره میشه سر و تهش رو هم آورد...
عوضش کنم میشه 19 واحد شاید زیاد بشه-ولی من بر خلاف بقیه نیمسال دومها رو خیلی بیشتر نسبت به نیمسال اول پاس کردم

بازم ممنون به خاطر راهنماییتون
الان دوباره برنامه رو نگاه میکنم-ببینم برنامم چجوری شد...
فقط جمعه چرا کلاس گذاشته!
من هر وقت جمعه کلاس داشتم کتابامو میریختم توی پلاستیک تیره و میرفتم دانشگاه-جمعه ضایعه بریم دانشگاه!

شیدا جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:17 ب.ظ



بین چه درسهایی شک کردین مگه؟

الان کار من از شک گذشته،هنگ کردم!
ارزیابی و برنامه سازی رو گذاشتن توی یه روز کار ما رو به هم ریختن
این دوتا ترم قبل هم فکر کنم توی یه روز بود نگرفتمشون
امتحانا هم که ماشالا ترم تابستانست.18 تیر-17 تیر...
درسای آسون رو هم که پیشنیازهاشون رو ندارم که بگیرمشون
مونده این درسا که هر روز دارم عوضشون میکنم:

(ستاره دارها رو حتما میگیرم)

*برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیهای1-20خرداد- 10-8

مدیریت مالی-22خرداد-10-8

کنترل کیفیت آماری-24خرداد-10-8





برنامه ریزی و حمل و نقل-30 خرداد(این کلاسش جمعه ست و استادش ...ست!نگیرم بهتره)



فرهنگ و تمدن اسلام و ایران-4تیر-12.30-10.30(اینو ترم پیش خیلی مزخرف سوال طرح کرده بودن!)
*طرح ریزی واحدهای صنعتی-5تیر-12.30-10.30






ایمنی و بهداشت صنعتی-12 تیر-16-14
تربیت بدنی1-13تیر-12.30-10.30
*-ارزیابی کار و زمان-14 تیر- 12.30-10.30
-برنامه سازی رایانه-14 تیر- 16-14
-تحقیق در عملیات2-14 تیر- 16-14



تئوری تصمیم گیری- 18 تیر

-------------------
الان 9 واحد قطعیه بقیه رو نمیدونم چکار کنم
شما جای من بودید چیا رو میگرفتید؟
میخوام 18 واحد داشته باشمو زیاد هم سخت نشه برام

آخرین تصمیمم هم این بود
برنامه ریزی و کنترل موجودی ها1
مدیریت مالی
کنترل کیفیت آماری
فرهنگ و تمدن اسلام و ایران
طرح ریزی واحدهای صنعتی
ایمنی و بهداشت صنعتی
ارزیابی کار و زمان
که میشه 18 واحد

شیدا جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:04 ب.ظ

سلام.خیلی درس راحت در عین حال جالبیه!البته اون موقع که من پاس کردم بدون منبع بود.ولی مطالبی که استادمون گفته بود از همون کتابی گفت که ترم بعدش جز منابع شد.درس مسئله ای هست ،ولی مسائل خیلی راحت که با استفاده از یه سری قاعده حل میشد.
بچه ها می گفتن کتابشم که خیلی راحته

pouyan
salam-mamnoon
injoori nemishe bayad beram ketabforooshi hameye ketaba ro bebinam-be sharte chaghoo entekhabe vahed konam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد