نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

کارآموزی خود را چگونه گذراندید یا خواهید گذراند؟ بهترین روش چیست؟ / نظرات شما

کارآموزی خود را چگونه گذراندید یا خواهید گذراند؟ بهترین روش چیست؟ / نظرات شما



کارآموزی یکی از بخش های مهم تحصیلی رشته های کاربردی خصوصا رشته های فنی و مهندسی است. اگر چه این مهم در برخی دانشگاه ها و از سوی برخی افراد کم اهمیت تلقی می شود اما به گفته برخی متخصصین در رشته مهندسی صنایع گذراندن یک کارآموزی موفق و موثر زمینه موفقیت های بزرگ در حوزه کاربرد این رشته خواهد بود.

برخی معتقدند دوره کارآموزی موقعیتی برای به کار انداختن خلاقیت و خلق ایده ها و روش های جدید و فضایی برای سعی و خطا است برخی نیز بر این باورند که دوران کارآموزی همانطور که از نامش استنباط می شود زمانی برای آموختن تجربیات جاری در یک صنعت در معنای عام آن است.

حال، شما دوران کارآموزی خود را چگونه گذراندید یا خواهید گذراند؟ به نظر شما بهترین روش برای موثر سپری کردن این دوران چیست؟ نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید.

 

  
محسن دهقانی:

 کار اموزی دید شما را به صنعت کلا تغییر میده…

چند نکته…
۱٫ قبل از رفتن به صنعت برای کارآموزی کاملا تکلیف خود را روشن کنید که در چه زمینه می خواهید کار کنید( نت ، برنامه ریزی تولید و …)
۲٫ از قبل تا میتوانید در مورد صنعتی که قراره در آن مشغول شوید اطلاعات جمع کنید…
۳٫اولین کاری که میکنید در طول دوره کاراموزی ابتدا فرایند تولید را کاملا بفهمید…..
۴٫ بعد از فرایند و اطلاعات کلی که در مورد همه بخش ها ( برنامه ریزی تولید ، دفتر فنی ، و….) بدست آورید به سراغ زمینه ای که از قبل تصمیم گرفته اید بروید…
۵٫ با استاد خود مشورت کنید تا سوالاتی را برای شما مطرح کند که در صنعت بدنبال جواب آن باشید زیرا کارخانه چیزی نیست که شما بتوانید در مدتی محدود از تمام قسمت های ان و امور مرتبط با ان سر دربیاورید…

همه اینا از تجربه شخصی خودم بوده و اینکه دارم حسرت خوب نگذراندن این دوره را می خورم…به خاطر همین موارد ذکر شده


حمید:

نکاتی که دانشجویان بایستی در هنگام کارآموزی به آن توجه نمایند


دانشجویان عزیز مواردیکه در زیر مطالعه می کنید توسط اساتیدی که در صنایع دارای تجربه می باشند جهت راهنمائی و برای بیشتر بهره گرفتن از وقت گرانبهائی که در مدت کارآموزی صرف می کنید توصیه شده است.
۱ – در محیط کار حتماَ از لباس مناسب استفاده کنید و رعایت نکات ایمنی را حتماَ بنمائید در موارد ضروری از وسایل ایمنی ( کلاه، عینک، ماسک و حتی کفش مخصوص …) که در اختیارتان قرار می گیرد استفاده کنید.
۲- کار در هر سطحی که باشد انجام دادن آن بهتر از انجام ندادن آن است در انجام کار حتماَ در مقابل کارگران از خود تواضع نشان دهید و در نظر داشته باشید که تجربه کاری کارگران را بی اهمیت تلقی نکنید که باعث دلسردی کارگران میگردد.
۳ – از کارهائی که ممکن است دست و لباس شما را کثیف و چرب کنند پرهیز نکنید و مطمئن باشید تا با کار تماس نزدیک نداشته باشید نمی توانید تجربه ای کسب نمائید وکارگران از شما پیروی نخواهند کرد.
۴ – کاریکه به شما محول می شود همان کار را انجام دهید حتی اگر در آن کار، آگاهی کامل دارید خودسرانه و بدون نظر سرپرست خود اعمال نظر نکنید.
۵ – دانشجویان کارآموز درست است که برخی ازشما آخرین واحدهای مهندسی را می گذرانید اما توجه داشته باشید تمکین پرسنل از شما در آینده ناشی از معلومات تجربی و علمی شما است نه غرور بی جا و خشونت. اگر می خواهید فردی مفید و قابل احترام باشید از تجربه دیگران استفاده نمائید و این امر امکان پذیر نیست مگر با همکاری نزدیک با افراد باسابقه، لذا از همکاری دیگران بهیچوجه در هر زمینه ای که باشد حتی در نظافت کردن کوتاهی ننمائید که کارکردن عیب نیست.
۶- دانشجوی کارآموزی که به کارخانه وارد می شود بچشم یک کارآموز ساده و بدون مسئولیت مینگرند لذا از ارجاع دادن کارهائی که بعداَ ایجاد مسئولیت می کند باید احتراز گردد و از این بابت اگر در آن کار تجربه ای دارید ناراحت نباشید و دلسردی و بی حوصلگی از خود نشان ندهید و سعی کنید که از همان نگاه کردن هم که شده تجربه بیشتری کسب کرده و اگر نظری هم دارید بدون خودنمائی در فرصت مناسب بصورت پیشنهاد مطرح کنید و بر نظر خود پافشاری نکنید .
۷ – ارجاع کار از طرف کارخانه به شما, بستگی به مدیریت و کاردانی شما دارد اگر در روزهای اول با همکاران خود حتی در زمینه های ابتدائی کمک و همکاری کنید و در مورد کارهائیکه انجام می دهید همه جانبه فکر کنید تا تشخیص داده شود که مسئولیت پذیر هستید وحس همکاری در وجود شما هست مطمئن باشید که جا باز خواهید کرد. کارهای ارجائی را از روی دلسوزی و با تفکر به انجام برسانید.
۸ – کارها را عجولانه انجام ندهید و برنامه کارهای روزانه خود را پس از فراغت از محل کار پس از رفع خستگی برنامه ریزی کنید و مشکلاتی که در روز گذشته پیش آمده در حل آن قبل از ورود به کارخانه اقدام کنید و هیچگاه طوری رفتار نکنید که کارهای انجام نشده آنقدر زیاد شود که از انجام آن عاجز باشید.
۹ – از وارد شدن در مسائل سیاسی و مالی کارخانه پرهیز کنید چون مسائل سیاسی و کارگری کارخانه بسیار حساس بوده و با یک اشتباه کوچک خسارات جبران ناپذیر وارد می گردد.
۱۰ – برای خود اطلاعات و منابع و یادداشتهای لازم را جمع آوری کنید و در فرص فراغت به مطالعه آنها بپردازید.
۱۱- استاد کارآموزی برای نظارت بر طرز کار و راهنمائی و رفع مشکلات شما از دانشگاه تعیین گردیده بنابراین مسائل و مشکلات خود را یادداشت کنید و در موقعی که به استاد کارآموزی مراجعه می نمائید مطرح نمائید.
۱۲- مسائل تئوری که در دانشگاه آموخته اید پدیده هائیست که در صنع مشاهده می کنید و حتماَ سعی کنید که مسائل تئوری و عملی را در ذهنتان و اگر امکان دارد بطور عملی و تئوری بصورت پیشنهاد و دلسوزانه در اختیار کارگران و سرپرستان قرار دهید و در صورت احتیاج ازاستاد کارآموزی هم فکری و کمک بگیرید تا انشاالله از کارآموزی حداکثر بهره را نصیب خود گردانید.


نگار:

من فکر می کنم به جای اینکه توی این دوره سعی بکنیم خودی نشون بدیم بریم بررسی کنیم کدوم قسمت سازمان قوی تره وارد اون بخش بشیم و سعی کنیم حداقل یه کار رو به صورت عملی و اجرایی درست یاد بگیریم.

کارآموزی فرصت بلند پروازی نیست.

نظرات 26 + ارسال نظر
امید پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:11 ب.ظ

سلام
ممنون از راهنماییت
چون ترم 8واسه من ترم اخر حساب میشه و تو سیستم ثبت میشه تربیت 1و2 و دروس معارف(کلا دروس رو بدون پیشنیاز و همنیاز میتونی برداری )واسه ترم اخر.
بخاطر اینکه تربیت 1و2 و پروزه وکار اموزی نیاز به وقت بیشتری دارن انداختمشون ترم8که بعد از کنکور ارشد بشه.
در مورد دفاع مقدس من بعداز اون بخشنامه برداشتم که اضافه شده بود به اختیاری ها .و تو سیستم زده اختیاری برام.
بازم ممنون و سپاس
موفق باشی

pouyan
سلام
خواهش...
آره آره حواسم نبود ترم آخرحساب میشی-درسته
برنامه ی امتحانات هم از ترم های قبل چک کن که چند تا امتحان توی یه روز نیفته

امید چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:03 ب.ظ

با توجه به نظرات دوستان و جمع بندی هایی که داشتم تصمیم گرفتم 8ترمه تموم کنم ویه نیمچه نگاهی به ارشد داشته باشم(امید زیادی بهم نیست)
ترم 7تمام درسایی که میگم عادین:
1-کامپیوتر
2-زبان تخصصی
3-اصول بازار
4-استراتزیک
5-تحلیل سیستم ها
................................................................
ترم8:
1-اندیشه سیاسی
2-تفسیر قران
3-فرهنگ وتمدن
4-تربیت 1و2
5-پروزه و کار اموزی
6-مبانی کار افرینی
......................................
چطوره؟
.........................................
مدلی که اون بالا گفتم با این حساب من اشتباه از اب در اومد
و در ضمن من درس برنامه سازی ایانه که3 واحد هست رئ یبار افتادم
و الان که کارنامه کل رو نگاه کردم زده117واحد موثر در صورتی که من114تا پاس کردم .پس حساب شده و معدل کل رو هم زده 13.25
حالا اقا پویان عزیز
میانگین معدلم با توجه به درسای 2ترم (26واحد-که میشه 2تا13 واحدی)باید چند بشه که معدلم بیاد بالای14
با تشکر فراوان

pouyan
سلام
تربیت 1 و 2 رو چجوری میخوای با هم برداری؟!تربیت 1 پیش نیاز 2 ئه (مگر اینکه تربیت 1 رو یه بار افتاده باشی و همنیازشون کنی که بعید میدونم افتاده باشی!!!)
اندیشه و تفسیر و فرهنگ فکر کنم 3 درس عمومی معارف حساب میشه و فکر میکنم حداکثر 2 تا درس عمومی معارفو میشد توی یه ترم گرفت.(دقیقشو حتما بپرس ولی احتمالا همینجوریه که گفتم)

***کارآفرینی با اینکه درس آسونیه ولی چندین بار منابعش عوض شده.حتما حتما حتما منبعشو چک کن مثل خیلی ها اشتباهی نخونی بدبخت بشی.
گفتم که اولین نمره ی مردودی و آخرین نمره( قبولی) برای ورودی های 87 به بعد حساب میشه.نمره ی مردودیت حساب شده.اگر مثلا ترم دیگه قبول شدی و 16 شدی، این 16 هم ضربدر 3 میشه در معدل کلت حساب میشه.ولی واسه معدل کل تقسیم بر 143 یعنی مجموع واحدهات میشه.اشتباه نشه.حالت عادی 140 تاست.چون یه سه واحدی رو افتادی اینم حساب میشه و تقسیم بر143 میشه.
اگر درست حساب کرده باشم میشه 17.375
طبق روش قبلی چک کن اشتباه نکرده باشم ولی احتمالا درست حساب کردم.
بازم میگ درسات سخت نیست و میشه معدل دلخواهتو بیاری.من این ترم با اینکه امتحانات حدود 25 روز جلو اومد و سوالا مزخرف بود و حین سال اصلا نخونده بودم با چاشنی خوششانسی معدل این ترم (که ترم آخر بود) حدود 17 شد.گاهی اوقات شب امتحان هر چی میخونی همون میاد!!!
تلاشتو بکن حتما موفق میشی.

دفاع مقدس هم چک کن اشتباهی حساب نکرده باشی.توی اختیاریت حساب شد دیگه آره؟

امید چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:53 ب.ظ

سلام
نماز و روزهاتون قبول. التماس دعا
بازم مزاحم همیشگی
در مورد پروزه درس اونو قبل از امتحانات با سوال و جواب تحویلش دادیم یه گروه5 نفره بودیم
در مورد گم شدن برگه:ترم گذشته برا یکی از دوستام که رشتش مکانیک بود درس ریاضی 1همین بلا سرش اومد ولی مسول امتحانات عوض شو و به اون استاد دیگه درس ندادن
ولی استاد درس من مدیر گروه (گردنش کلفته).

pouyan
سلام-ممنون-همچنین
خواهش میکنم-مراحمی
وقتی پروژه رو تحویل گرفته دیگه این کارا چیه :(
حالا به اون استادم دیگه درس نمیدادن تاثیری توی نمرت که نداشت-امیدوارم پیدا بشه

امید سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام
2تا درس تشریحی داشتم که نمراتش اعلام بشه یکیش موجودی1 و طرح ریزی
طرح ریزی 4نمره سوال بود 3نمره پروزه
من چون فقط عنوان پروزه رو نوشته بودم استاد حتی 1صدم هم بهم ندادگفت باید کامل توضیح میدادی<به خاطر همین نمرم خیلی کم شد وپیش بینیم اشتباه شد(این از بد شانسی اولم )
دوم یکی از عجایب پیام نور:
رفتم سر جلسه برگه حضور وغیابو امضاکردم نمره تستیم هم اومده .اما بعداز یه مدت که پیگیر میشم میگن برگه تشریحیت نیست که نیست (خودتون رو بذارید جای من )1هفته است دارم میرم دنبالش اخر سر نمره 0رد کردندر صورتی که خدا شاهده سوالا ی موجودی1 عین کتاب بود همشونو حل کردم وبه جواب اخر رسیدم ودرست بودن دیگه حداقا حداقل باید 6به بالا میشدم اما 0شد
حالا بازم خدارو شکر4.5میان ترم با 5.04قبول شدم
اقا پویان این تمام معادلاتم بود که بهم خورد تو این مدت حتی حوصله خودمم نداشتم .هی خدااااااااااااااا...................................................................................................................................
راستی اقا پویان این درسته که نمرات افتاده هم تو معدل حساب میشن؟

pouyan
سلام امید جان
زمان ما از این چیزا نبود که 3 نمره ی تشریحی مربوط به پروژه باشه.نمیدونم روال کارتون چطوری بوده ولی طبیعتا پروژه رو یا قبلا از طریق ایمیل/حضوری به استادتون دادین یا در آینده این کارو میکنید؛در هر دو صورت استاد مطابق پروژه ای که تحویل گرفته/میگیره باید نمره بده دیگه...دیگه خیلی نامردیه که اینطوری که گفتی رفتار کنه

واااای این دومی دیگه هر صد سال یه بار اتفاق میفته!
نمیدونم چی بگم ولله.برات آرزوی بهترینها رو میکنم-موفق باشی

راستی جواب سوالت
از وزودی ۸۷ به بعد اولین نمره مردودی و آخرین نمره (نمره قبولی) در معدل کل حساب میشه.

نیاز سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام
لطف میکنین شرایط کامل گرفتن وام از پیام نورو توضیح بدین؟
مثل: برای ترم تابستونی هم وام میدن؟
شرایطش چیه؟
کی باید پسشون بدیم؟
چند بار میتونیم بگیریم؟
و ...
خیلی ممنون

مسعود:
سلام، متاسفانه من خودم تا حالا وام نگرفتم و نمیدونم کلا جریانش چطوریه. امیدوارم بچه ها هر کی میدونه کمک کنه!

Pouyan
سلام من هم متاسفانه نمیدونم
از سایت pnuna.com بپرسید بد نیست

دانشجو یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:43 ب.ظ

از مسعود هم ممنون

:))))
البته من منظوری نداشتمااا!

دانشجو یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:01 ق.ظ

سلام

ممنون از پویان و امیر بخاطر راهنمایی هاشون

مسعود:
سلام، منم با سکوتم کمک کردم ;)

امید شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 ب.ظ

سلام
خدایا کمکم کن تمام معادلاتم داره بهم میخوره
شششششششششششششششانسسسسسسسسسسسس که نننننننننییییییییییییییییسسسسسسسسسسسسستتتتتتتتتتت................................................................

pouyan
سلام
چـــــــــــــــــــــــی شــــــــــــــــــــــــــده؟!

امیر شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام...در جواب دانشجو: من خودم هم با آقای ایمن پور و هم با استاد ایوزیان صحبت کردم، زمان دفاع پایان نامه ارشد از تنها چیزی که سوال نمیشه پایان نامه کارشناسی هست. ولی اگر می خواهید با لیسانس درس رو به پایان برسونید حتما پایان نامه بردارید که برای بازار کار به دردتون می خوره..چون فقط دانشگاه ما نیست که پایان نامه نداره دانشگاه هایی که آموزش محور هستند هم این شرایط رو دارند پس نگران نباشید...باز هم هر جور صلاح می دانید عمل کنید

pouyan
سلام-ممنون از راهنماییت امیر جان

[ بدون نام ] شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام
نمرات تشریحی حداکثر تا کی اعلام میشه ؟

pouyan
سلام
فکر میکنم تا 15 تیر اساتید وقت دارن

دانشجو جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ب.ظ

با سلام دوباره
یه مطلبی که ذهن منو درگیر کرده ،ارائه پروژه(پایان نامه) است. بهتر از من می دونید که برای صنایع اختیاریه .اینکه پیام نوری هستیم از نظر دیگران یک مشکل بزرگه بنظر شما این مشکل با عدم ارائه پروژه دو چندان نمی شه؟
مخصوصا برای ادامه در مقطع بالاتر ،یعنی بنظر دوستان ، یک دانشجو بدون پایان نامه ، کارش ناتموم نیست ؟
ممنون

pouyan
سلام
من درست نمیدونم.بهتره دوستانی که مطلع هستن جواب بدن.فقط یه بار از یکی از اساتید در این مورد پرسیدم گفت سر کار که میری ازت میپرسن موضوع پایان نامت چی بود و ...

هر چند الان کار کردن به خیلی چیزها بستگی داره

دوستانی که مطلع هستن لطفا راهنمایی کنن

اسیر مجددpnu جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 ب.ظ

مرسی.
به این سادگی هم نیس!!!
معدل ترمی درسته ولی معدل کل؟؟
اگه درسی رو افتاده باشیم چطور؟؟
فرض ترم اول فیزیکو افتادی ترم بعد برداشتی اونوقت چطور؟
با روش شما معدل کل من کمتر میشه(خدا رو شکر که به روش شما عمل نمیکنن)
قضیه چیه؟؟

pouyan
سلام
در شرایط عادی همونطوریه که دوستان گفتن.منظورم شرایطیه که مردودی نداشته باشی
با شرایط شما این که گفتن جواب نمیده

*ورودی های ۸۶ به قبل فقط نمرات قبولی در معدل کل آنها محاسبه می شود
و ورودی های ۸۷ به بعد اولین نمره مردودی هر درس و آخرین نمره قبولی همان درس در معدل کلشان محاسبه می شود*
منبع:pnuna.com

مسعود:
بازم دیدی ساده س :))))

رضا جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ب.ظ http://ie-jozve.blogfa.com

سلام
از ie- jozve مزاحمتون میشم میخواستم بدونم تبلیغات میگیرید. اگه میگیرید تعرفه تبلیغات رو واسم ارسال کنید.
با تشکر

مسعود:
سلام، متاسفانه من در جریان نیستم. انشالله آقا سجاد جواب خواهند داد.

اسیرpnu جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 ق.ظ

سلام.
نظرات خوندم دیدم مهندس غرضی داریم حیفم اومد سلامی نکنم.
اینجانب سامان جلیلی(سعید سابق)سوالی داشتم؟؟
نحوه محاسبه معدل ترمی ومعدل کل
با تشکر

سلام بر جناب جلیلی :)
بسیار ساده س:

برای محاسبه معدل ترمی:
با مثال بهت میگم که راحت متوجه بشی.
مثلا فرض کن این ترم زبان تخصصی داشتی که 2 واحدیه و نمره ات شده 18، کاربرد کامپیوتر که 3 واحده شدی 16 و محاسبات رو هم که 3واحده شدی 15.
خب حالا چطور حساب کنیم؟؟خیلی ساده، معدلت رو حساب میکنی :)))))))

اول: نمره ها ضربدر واحدهاشون کن و بعد جمعشون کن:
(18*2)+(16*3)+(15*3)=129
بعد: تقسیم این عدد بر مجموع واحدها:
129/8=16.125
این شد معدل ترمی!!! فقط حواست باشه نمره ها حتما نمرۀ اعلام شده باشه و واحد های هر درس هم واحد کلش باشه (مثلا برای درسی که هم واحد عملی داره هم نظری باید تعداد کلش رو در نظر بگیری)

خب بریم سراغ معدل کل:
این هم دقیقا مثل معدل ترمیه با این تفاوت که باید کل درسها رو یکجا در نظر بگیری. مثل اینه که میخوای معدل ترمی رو حساب کنی که کل درسها رو توش گرفتی.
مثال: فرض کن ترم 2 هستی و میخوای معدل کلت رو حساب کنی و اینم نمراتت هست:
ترم اول : فارسی 3واحد با نمره 15، ریاضی 3 واحد با نمره 14، فیزیک 3 واحد با نمره 16.
ترم دوم : اندیشه 2 واحد نمره 19، زبان 3 واحد نمره 17، مدیریت مهندسی 2 واحد 16.

خب حالا نحوه محاسبه:(مثل قبل)
(15*3)+(14*3)+(16*3)+(2*19)+(17*3)+(16*2)=256
بعد:
256/16=16
اینم معدل کل!
حالا باز اگه سوالی هست درخدمتم!
دیدی خیلی ساده س فقط کافیه معدلت رو حساب کنی :))))

دانشجو چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ب.ظ

سلام

با تشکر فراوان و بیکران

pouyan
سلام
خواهش میکنم...
موفق باشید

دانشجو چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:34 ب.ظ

سلام

راست و حسینی ،حال و حوصله کار آموزی ندارم ،میشه یک کاری کرد که نرفت یا حدا اقل کمتر رفت، انشا ا.. این ترم دیگه تموم می شه(پیر شدیم)

دوستان یاری بفرمایند

احسنت به این صداقت!
اول این که بیشتر فکر کن و سعی کن که بری!!!
ولی ولی ولی اگه نمی خوای برای به 2چیز نیاز داری:
1-جایی که آشنا باشه و بتونه نمره کارآموزی رو هرچی خواستی برات رد کنه. (مثلا شرکت دوستی، آشنایی و...)
2- نگاه کن ببین استادش کیه و یه جوری با اون باید راه بیای دیگه!!!

اینا رو از من نشنیده بگیر :)))
فقط اون دو خط اول رو شنیده بگیر :))))

pouyan
سلام-کار نشد نداره!
توی اینکه اگر بریم کارآموزی خیلی به نفعمونه اصلا شکی نیست و فواید کارآموزی رو همه مون میدونیم.شرکتها معمولا افرادی که اونجا کارآموزی رفته بودن رو راحت تر واسه استخدام قبول میکنن و ...
من خودم دور و برم کمتر کسی رو دیدم که کارآموزی رو کامل رفته باشه!
بستگی به استادت داره.اگر استاد سخت گیری نیست صادقانه بهش بگو حال و حوصله ی کارآموزی رو نداری و ...اونم میگه برو "هر جا دوست داری" و یه امضا بگیر بیار که اونجا کارآموزی رفتی.البته مهندسی صنایع بازار کارش خیلی انعطاف داره و همه جوری کاری رو میشه بهش ربط داد!حالا هر جا هم رفتی میتونی با مسئولینش صحبت کنی که چند جلسه بری و سر و تهش رو هم بیاری یا اینکه یه جلسه بری و تمومش کنی یا اینکه اصلا نری و همینجوری امضا بگیری که رفتی! :)
توی محل خودت یه جا رو پیدا کن که آشنا باشه باهاش صحبت کن حله.میل خودته ولی اگه نمیخوای اصلا بری، حداقل یه ربع وقت بذار خط تولیدو نگاه کن جالبه.بعدا دیگه همچین فرصتهایی خیلی کم پیش میاد
موفق باشی

امید سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:29 ب.ظ

سلام
با تشکر از اقا مسعود
دروس اختیاری که گرفتم :
1-ایمنی و بهداشت صنعتی
2-اشنایی با دفاع مقدس
3-مهندسی ارزش
4-مهندسی عوامل انسانی
5-برنامه و نگهداری تعمیرات
6-برنامه ریزی حمل و نقل
خودمم تحلیل سیستم ها رو در نظر دارم ولی چون حفظی به صورت تشریحی ضعیفم منصرف شدم
با سپاس فراوان از همه دوستان

مسعود:
سلام مجدد،این درسهایی که گرفتی خیلی خوب بوده.
ولی روی این گزینه ها هم بیشتر بپرس:
1-برنامه ریزی تولید 2-تحلیل سیستم
منم از تحلیل سیستم به همین خاطر می ترسیدم، ولی این ترم گرفتم و تا الان که فقط نمره تستیش رو زدن فقط به غلط داشتم. همش نمونه سواله. به نظر من آسون تر از منابع انسانیه. البته برنامه ریزی تولید یه کم به نظرم سخت تره.
بازم برای هر کسی شرایط فرق میکنه. اینها نظر منه!

مسعود سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:07 ب.ظ

@امید:
سلام. اول از همه اینکه امیدوار باش چون یه کم تلاش کنی به راحتی میتونی معدلت رو بالا بکشی. آقا پویان و بقیه دوستان خیلی خوب توضیح دادن من هم چندتا نکته بهت میگم انشالله که مفید باشه.
اول اینکه میانترم ها رو جدی بگیر، خصوصاً برای درسی مثل فرهنگ و تمدن! (به نظر من نباید ترم تابستون گرفتش).
دوم اینکه درسهایی مثل تربیت بدنی،کارآموزی،کاربرد کامپیوتر که بخش عملی دارن، حداکثر تلاشت رو بکن که نمره عملی رو کامل بگیری.
از نظر سختی و آسونی درسها، سخترین درسهایی که توی این لیست هست فرهنگ و تمدن و منابع انسانیه! خب راهکار چیه؟فرهنگ، آش کشک خاله س و باید حتما بگیریش ولی کاری که باید بکنی اینه که همونطور که گفتم حداکثر تلاشت رو بکنی که میانترمش رو کامل بگیری.(استاد ما خودش به سختی درس واقف بود برای همه 6 میداد) ولی برای منابع انسانی، من مطمئنم که درسهای آسونتری هس که تو بتونی بگیری. پس اگه بتونی لیست اختیاری هایی رو که گذروندی رو بهم بگی میتونم بهت بگم چه درسی رو جاش بگیری.
بقیه درسها هم اکثرا آسون هستند و میتونی نمره خیلی خوب بگیری. فقط درمورد پروژه به نظر من اگر استادتون کسی باشه که مطمئنی نمره خیلی خوب میده بگیرش، چون یه کم دردسر داره.

ولی درمورد هفت ترمه یا هشت ترمه تموم کردن:
اگه بخوای هفت ترمه تموم کنی چندتا مشکل پیش میاد، یکی اینکه حجم درسهای اون ترمت زیاد میشه و با این حجم درسی خیلی خیلی سخته که بخوای کنکور بدی و یه جای خوب قبول بشی، مگه اینکه بخوای آزاد بری که امتحانش توی خرداده، البته اونم معلوم نیس. ولی اگه بخوای هشت ترمه تموم کنی هم حجم درسهات کم میشه و میتونی معدلت رو بالا بکشی هم میتونی این تابستون شروع کنی به خوندن برای کنکور و با توجه به اینه حجم درسهات کمه توی پاییز هم خوب بخونی.
در مورد سربازی هم اگه اشتباه نکنم تا یک سال بعد از تاریخ فراغت از تحصیلت، معافیت تحصیلی داری. پس هفت ترمه یا هشت ترمه تموم کردن با توجه به تاریخ ثبت نام های ارشد، برات فرقی نمیکنه.

درنهایت اینکه همه اینها به شرایط خودت بستگی داره و انشالله بتونی بهترین راه حل رو انتخاب کنی.

Pouyan دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ب.ظ http://ie-pnu.blogsky.com

من که میخواستم تابستان یه جا برم کارآموزی نشد، رفتم یه حا دیگه فقط امضا گرفتم اومدم
ولی به فکرش هستم و OK رو گرفتم که بعد از تابستان همونجایی که دوست داشتمو برم.البته این بار دیگه برای نمره نیست

امید دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام
با تشکر از راهنمایی اقا پویان.مهندس غرضی واقامحمد
خیلی خیلی ممنون
اقا پویان طریقه معدل گیری خیلی امیدوارم کرد
ان شاالله من هم بیشتر فکر میکنم وباتوجه به نظرات ارزشمند شما و بقیه دوستان بهترین رو انتخاب میکنم
بازم تشکر

pouyan
سلام امید جان
قربانت-کاری نکردم-امیدوارم موفق باشی

محمد بخشی دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:10 ب.ظ http://mspnumahallat.blogsky.com

سلام

منم با آقا پویان و مهندس غرضی!!! کاملا موافقم

ضمن اینکه به نظر من مدیریت مالیم یکم سخته....

مدیریت منابعم یکم سخته

در کل میتونی معدلتا بالا ببری

موفق باشی

مهندس غرضی دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:08 ب.ظ

با سلام به امید جان
حتما میتونی و ۱۰۰ درصد هم میتونی
من خودم دو ترم آخر (که ۴۰ واحدم مونده بود)معدلم رو از ۱۳.۴۴ به ۱۴.۰۱ رسوندم و درسای ترم آخر بر خلاف اون چیزی که فکر میکنیم خیلی راحت تر از بقیه درسا هستند.(مثل زبان تخصصی و کاربرد کامپیوتر و ...)

pouyan
سلام
مهندس غرضی؟؟؟!!!!!!!!!

امید دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:15 ب.ظ

سلام
میلاد امام زمان (عج)بر همگی مبارک
یه مشاوره میخواستم خواهشا هر کی هر چی مید ونه بگه
ورودی سال 89هستم وترم6رو هم گذروندم
26واحد درسی برام مونده .موندم 7یا8ترمه تموم کنم معدللمم13.5هستش (تمام شرایط رو در نظر بگیریدمثل شرکت در کنکور .رفتن به سر بازی و شرایط معدل و..............)
درسایی که برام مونده به این قراره:
الف-دروس عمومی:
1-تربیت بدنی1
2-تفسیر قران یا نهج البلاغه
3-اندیشه سیاسی امام یاانقلاب اسلامی یااشنایی با قانون اساسی
4-فرهنگ وتمدن
5-تربیت بدنی2
ب-دروس اجباری:
1-کاربرد کامپیوتر
2-زبان تخصصی
3-کار اموزی
4-مبانی کار افرینی
ج-دروس اختیاری:
1-اصول بازاریابی
2-مدیریت منابع انسانی
3-مدیریت استراتزیک
4-مدیریت مالی یا پروزه
ببخشید یه کم طولانی شد .میخوام نظرات رو جمع کنم تا قبل از ترم تابستان تصمیمم (کبری)رو بگیرم
راستی به نظرتون میتونم با این درسایی که مونده معدلم رو بیارم بالای 14
منتظر نظرات کارشناسی شده و ارزشمند شما هستم
هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم
با تشکر

Pouyan
سلام امیدجان
ممنون-بر شما هم مبارک...
اول در مورد معدل میگم.از اونجایی که اکثر جاهایی که استخدام میکنن معدل14 میخوان حیفه معدلت 14 نشه.26 واحدت مونده و معدلت 13.5 هست.یعنی 114 واحد با معدل 13.5 پاس کردی.مسئله ی سختی نیست که حساب کنیم با چه معدلی میتونی معدلتو به 14 ارتقا بدی.
114 ضربدر13.5 به اضافه ی 26X تقسیم بر 140 مساوی با 14
X=16.192
یعنی معدل این 26 واحد باقی موندت یاید 16.192 بشه تا معدل کلت بشه 14
(روال عادی حساب کردن معدل اینه...)
از اونجایی که دروس تربیت بدنی و معارفت مونده و یه سری درس اختیاریتم آسونه؛ میتونی معدل کلتو 14 کنی.


اینکه 7ترمه یا 8 ترمه تموم کنی که بستگی به خودت داره که میخوای سریعتر بری سربازی یا اینکه میخوای بشینی بخونی واسه ارشد.کنکور ارشدم که حدود اواخر بهمن برگزار میشه.اگر میخوای بخونی؛حساب کن ببین میتونی به درسها برسی یا نه.

بین دروس عمومیت به نظر من فقط فرهنگ و تمدن درس نچسبیه!من که خوشم نیومد از کتابش.

ابوالفضل منگلیان دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:13 ق.ظ

سلام برآقا سجاد...
چطوری؟سربازی خوش میگذره؟
منم مثل شما شدم سرباز...سپاه نیشابور...بگذریم
اما بحث کارآموزی...
واقعا خیلی مهمه...کل دوره میتونه یه فرصت شغلی برای آینده کاریت باشه...مثلن خودم پارسال کارآموزی همین کارخانه کاشی شهر خودمون رفتم...خط کنترل کیفیت... پروژه کارآموزیم هم که تو سایت شما موجود هست...

چند تا نکته کوچیک:
سعی کنید کاری رو که تو کار آموزی انجام میدید با رشتمون مرتبط باشه...مثلن خط کیفیت باشه یا طرح ریزی و جانمایی خطوط تولیدخیلی خوبه...
تو دوران کارآموزی سعی کنید خودتونو به مهندسای اونجا نشون بدین...تو انجام کارا پیش قدم باشین و خطر کنین :هیچ ایرادی نداره...این باعث میشه خلاقیتتون تقویت بشه...
نهایتا سعی کنید این دوره رو برای وقت گذراندن و تفریح در نظر نگیرین:واقعا حیفه :چون فرصت مناسبیه برای شناخت و درک بیشتر رشتمون...

مسعود:
بسیار سپاس. خیلی عالی بود، متاسفانه من که کارآموزیم رو تلف کردم:-(

باقری یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ق.ظ

pouyan عزیز ؛ ممنونم از جواب مفصلتون

pouyan
خواهش میکنم-امیدوارم موفق باشی

باقری شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام .
ببخشید سوالم بی ربطه !
در مورد زبان تخصصی یه سوال داشتم :
زبان تخصصی خیلی سخته ؟ میشه ترم تابستون پاس کرد ؟
(زبان عمومی رو ترم 1 گرفتم فقط لغاتشو خوندم نمرم 17 شد )

اگه کسی زبانش زیاد خوب نباشه چی ؟

pouyan
سلام
نیازی نیست توی زبان تخصصی کل کتاب رو بخونید.
اول لغات ته هر فصلو میخونید(هر چند این ترم بر خلاف ترمهای گذشته معنی لغت فارسی/انگلیسی به انگلیسی/فارسی نداده بودن)
بعد تستهای هر فصلو با جواب میخونید.منظورم از با جواب این بود که حتما به یک حل تمرین نیازه وگرنه کتاب خودمون ارزش خاصی نداره.یه سری از سوالهای کتاب هست که حتی اگر معنیشو بلد باشیم بازم نمیتونیم حلش کنیم!یعنی چاره ی کار اینه که جوابشو حفظ کنیم!فکر کنم هر فصل 4 سری تست داره که نیازه حفط بشه وگرنه تست های true-false و یه سری دیگه از سوالها نیازی به خوندن نداره.اون 4سری تست هم که گفتم نصفشون نیاز به خوندن نداره ولی اگر خونده بشه بدون نیاز به خوندن متنهای طولانی، جوابو بلدیم چون سوالها و گزینه ها عین کتابه.
با این روش میشه نمره ی خوبی گرفت.البته تا این ترم این طور بود.پیام نوره دیگه یه دفعه دیدی سورپرایزمون کرد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد