نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

مشاوره خودمونی درس استاتیک

مشاوره خودمونی درس استاتیک

نظرتون در مورد این درس چیه؟ 

آیا وجود این درس برای رشته صنایع ضروری بود؟ 

لطفا در موردش مشاوره بدید؟ چطور باید خوندش؟ چقدر باید براش وقت گذاشت؟  

کدام بخش هاش مهمتر و نمره بیاره؟

نمره ای که تو این درس کسب کردین چند بوده؟(در صورت تمایل ذکر شود) 

 

نظرات شما دوستان (مشاورین محترم) 


 

نقل قول از ... 

به اندازه ای که اسم این درس به سختی شناخته شده سخت نیست. اگه همراه کلاس پیش برید و نمونه سئولات ترم های گذشته رو هم حل کنید حتما می تونین نمره خوبی بگیرین. 


 

نقل قول از پویان 

سلام این درس معروفه به افتاتیک!!!!(توی همه ی دانشگاه ها معروفه!)
درسی مفهومیه و تعداد مسائل آخر فصلش خیلی زیاده و به هیچ وجه وقت نمیشه همه شو بخونیم...پس بهتره اصول درس رو یاد بگیرید و یه سری تست آخر کتاب رو گلچین کنید و حل کنید(بدید به یه نفر با تجربه براتون گلچین کنه)

من هر وقت از توی خیابونا رد میشم و این خرپاها رو میبینم یاد استاتیک می افتم و اینکه چقدر طول میکشید نیروهای وارد بر اعضای خرپا رو حساب کنیم!
برای صنایع ضروری که نیست ولی بد نیست یه کم در موردش بدونیم و جلوی بقیه ی رشته ها کم نیاریم!

من فصل یک و دو رو عالی یاد گرفتم و چون این دو فصل برام  آسون بود مغرور شدم و دیگه نخوندم تا موقع امتحان...بعدا فهمیدم از این دوتا فصل خیلی خیلی کم سوال میاد!

نمره ی من:به تعداد عقربه های ساعت!!!
خیلی کم براش وقت گذاشته بودم 


 

نقل قول از فاطمه  

 از نطر من چون اکثر دانشجویان صنایع  پایه دروس مفهمویشون باید خوب باشه  درس استاتیک هم اگر مفهمومشو خوب درک کنن و بر  اساس همین مفهوم ها  روی مثالها و تمرین ها پیاده سازی کنن استاتیک بی نهایت شیرین میشه خداییش همین طوره
روزی که این درسو برداشتم به حدی دلهره وجودمو گرفته بود که اون ترم خیلی درسای انتخابیمو راحت برداشتم که بتونم واسه این درس وقت بذارم
ولی یه حقیقت هست که بچه ها همیشه یه غولی از استاتیک ساختن و اصلا درس نیست
میدونین چراااا غول !!!!؟؟
چون سوال  امتحانی کپی کتاب نیست و اگر هم باشه ۱ و یا ۲ تا سوال هست اونم با یه سری تغییرات  و حجم تمرین ها خیلی بالاست ولی اگر یه نگاه اجمالی هم به تمرین ها بندازیم می بینیم بیشتر از نصفیش فرقی هم نمی کنه کدوم منبع بیشتر منابع همین جوره تکراری هست....
اما در آخر اگر کسی می خواد در استاتیک موفق بشه و نمره عالی بیاره از نظر من بیاد مفهوم استاتیکو درک کنه مهم به زیاد حل کردن تمرین نیست اگر یه تمرینو حل میکنه بفهمه تو اون تمرین چکار کرده و به چه نتیجه ای رسیده حتی اگر یک ساعت یا بیشتر وقتشو بگیره.... البته به بازدید کنندگان وبلاگ خدایی نکرده جسارت نباشه
میدونم که همه دانشجویان پیام نور  و بازدیدکنندگان این وبلاگ دوست داشتنی همگی یه پا استاد هستن
و در آخر آخر من استاتیک شدم ۱۸.۶   


 نقل قول از مسعود


من که کلا به این درس و مقاومت وکلا فیزیک مکانیک علاقه داشتم.
به همین خاطر روی درس خیلی وقت میذاشتم.

سعی کنید:
1- مفهومها رو درک کنین (مثلا برای گشتاور ها نیازی نیست حتما از قانون دست راست و اینا استفاده کنید. کافیه اون نیرویی که به جسم وارد میشه رو تصور کنید و ببینید جسم رو چطوری می چرخونه!)
2- تمرین ها رو تا حد ممکن انجام بدید. من خودم تمرین ها رو زیاد حل کردم (خیلی زیاد)، به نظر من اگه وقت دارید، تا جایی که حوصله دارید، دونه دونه تمرینها رو حل کنید وکنار هر سوال هم میزان سختیش رو بنویسید که برای مرور راحت باشید. چون یه سری از چیزها رو تازه با حل کردن تمرین ها متوجه میشید و کم کم به یک قاعذه کلی میرسید.

من 16 و خورده ای شدم چون بعضی از قسمتها رو استاد نرسید درس بده و خودمم حوصله ام نشد بخونم و گفت نمرشو میده که خبری نشد.
ولی در عوض مقاومت 20 شدم


نقل قول از رها


سلام

یه درس شیرین،نمونه سوال حتما حل کنین،واسه شب امتحان نذارین.اصلا هم نگین به درد رشته ما نمیخوره،اگه میخواین جلو بچه های عمران کم نیارین این درس و مقاومتو جدی بگیرین.

من خودم درسایی مثل استاتیک و مقاومتو اقتصاد مهندسیو بیشتر از ریاضی فیزیک دوست دارم.

خواهش میکنم نمره تونو نگین آخه چرا موجبات افسردگی منو فراهم میکنین.

لابد میان ترم بهتون 6 میدن،به ما که بیشتر از 4 نمیدن.



نقل قول از جهانگیری

سلام دوستان من کلا شب امتحانیم ولی استاتیکو خیلی دوست داشتم چند صفحشو برای میانترم خوندم نمرمم خوب شد کافیه سر کلاس حرفای استادودرک کنی خیلی راحته ولی اگه طی ترم بخونین خیلی راحت میتونین ی نمره عالی بگیرین برای معدلتونم خوبه من خیلی بیشتر از مقاومت دوستش داشتم


نقل قول از الینا

سلام من استاتیک این ترم برداشتم کلا درسامو شب امتحان میخونم هیچوقت کتابم تموم نمیشه 
میانترم دقیق ۲.۲۵ بود دست استاد درد نکنه اما امتحانش خدایی راحت بود بیشتر خونده بودم حتما ۲۰ میشدم حالا ۹.۷۵ از ۱۴ شدم بزن کف قشنگ روووووووووو

منتظر نظرات و مشاوره های شما دوستان عزیز هستیم

نظرات 9 + ارسال نظر
الینا چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام من استاتیک این ترم برداشتم کلا درسامو شب امتحان میخونم هیچوقت کتابم تموم نمیشه
میانترم دقیق ۲.۲۵ بود دست استاد درد نکنه اما امتحانش خدایی راحت بود بیشتر خونده بودم حتما ۲۰ میشدم حالا ۹.۷۵ از ۱۴ شدم بزن کف قشنگ روووووووووو

pouyan
سلام-میانترم 2.25؟؟؟!استادتون میانترم نمیداد سنگین تر بودا!استاد ما گفته بود اسمتونو توی برگه ی میانترم بنویسین 4.5 میدم!:)

مسعود:
منم میگم هم استاتیک هم مقاومت خیییلی آسونه، من که استاتیک رو 16.5 شدم و مقاومت رو 20!!!!!!:)))))
فقط باید تمرین حل کنی و دیدت رو باز کنی. دستت استادتون هم واقعا درد نکنه، خیلی زحمت کشیده.

جهانگیری دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام دوستان من کلا شب امتحانیم ولی استاتیکو خیلی دوست داشتم چند صفحشو برای میانترم خوندم نمرمم خوب شد کافیه سر کلاس حرفای استادودرک کنی خیلی راحته ولی اگه طی ترم بخونین خیلی راحت میتونین ی نمره عالی بگیرین برای معدلتونم خوبه من خیلی بیشتر از مقاومت دوستش داشتم

رها یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:20 ب.ظ

والا با میان ترمی که استاد به ما داد مال ما هم ضربدر 10/7 شد.
من شب امتحان خوندمش(به کسی توصیه نمیکنم) و همیشه حسرت خوردم که کاش بیشتر وقت میذاشتم.
ممنون.نگین نه نمره هاتونو نه اینکه مثلا تو 3 ترم 63 واحد پاس کردین.نگیییییییییییییییییییییییییین

سجاد:

باشه بابا نمی گیم چرا می زنین حالا

رها یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:01 ب.ظ

سلام
یه درس شیرین،نمونه سوال حتما حل کنین،واسه شب امتحان نذارین.اصلا هم نگین به درد رشته ما نمیخوره،اگه میخواین جلو بچه های عمران کم نیارین این درس و مقاومتو جدی بگیرین.
من خودم درسایی مثل استاتیک و مقاومتو اقتصاد مهندسیو بیشتر از ریاضی فیزیک دوست دارم.
خواهش میکنم نمره تونو نگین آخه چرا موجبات افسردگی منو فراهم میکنین.
لابد میان ترم بهتون 6 میدن،به ما که بیشتر از 4 نمیدن.

سلام.

خوب وقتی درس به این شیرینی پس چرا نمره هاشون رو نگن؟؟؟ (شوخی کردم)

من که بدون میان ترم این درس رو گذروندم ولی خوب به خاطر روحیه شما نمره ام رو نمی گم

ممنون از راهنمایی هاتون

بوق یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:33 ق.ظ

سلام
میبینم به نمره های درجه یک استاتیکتون افتخار میکنید
خب به نظر من این درسو باید از همین الان شروع کنی به خوندن تا زمان امتحان وقت گیر ه ولی به اینکه استاد هم نداری توجه نکن فکر کن داری برای خودت پیش خونی میکنی
بعد استادم میاد درس میده اطلاعاتت رو کامل میکنه
منم اصلا این درسو نخوندم گذاشتم برای امتحان با نمره لب مرز قبولی گرفتم مهم این بود قبول شدم

سجاد:

سلام
خوب همه که مثل شما خوش شانس نیستن که بتونن لب مرزی پاسش کنن. سعی کنین زیاد به لب مرزا نزدیک نشین، به جرم عبور و مرور غیر قانونی میگیرندتونا

مسعود یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:55 ق.ظ

من که کلا به این درس و مقاومت وکلا فیزیک مکانیک علاقه داشتم.
به همین خاطر روی درس خیلی وقت میذاشتم.

سعی کنید:
1- مفهومها رو درک کنین (مثلا برای گشتاور ها نیازی نیست حتما از قانون دست راست و اینا استفاده کنید. کافیه اون نیرویی که به جسم وارد میشه رو تصور کنید و ببینید جسم رو چطوری می چرخونه!)
2- تمرین ها رو تا حد ممکن انجام بدید. من خودم تمرین ها رو زیاد حل کردم (خیلی زیاد)، به نظر من اگه وقت دارید، تا جایی که حوصله دارید، دونه دونه تمرینها رو حل کنید وکنار هر سوال هم میزان سختیش رو بنویسید که برای مرور راحت باشید. چون یه سری از چیزها رو تازه با حل کردن تمرین ها متوجه میشید و کم کم به یک قاعذه کلی میرسید.

من 16 و خورده ای شدم چون بعضی از قسمتها رو استاد نرسید درس بده و خودمم حوصله ام نشد بخونم و گفت نمرشو میده که خبری نشد.
ولی در عوض مقاومت 20 شدم

مهمان پیام نور:
سلام
ایول-خدا رو شکر جفتشونو پاس کردم رفت پی کارش.نیاز به وقت زیادی دارن که من واسه هیچ کدوم وقت نذاشته بودم.
مقاومت 20؟؟؟

فاطمه چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:23 ب.ظ

از نطر من چون اکثر دانشجویان صنایع پایه دروس مفهمویشون باید خوب باشه درس استاتیک هم اگر مفهمومشو خوب درک کنن و بر اساس همین مفهوم ها روی مثالها و تمرین ها پیاده سازی کنن استاتیک بی نهایت شیرین میشه خداییش همین طوره
روزی که این درسو برداشتم به حدی دلهره وجودمو گرفته بود که اون ترم خیلی درسای انتخابیمو راحت برداشتم که بتونم واسه این درس وقت بذارم
ولی یه حقیقت هست که بچه ها همیشه یه غولی از استاتیک ساختن و اصلا درس نیست
میدونین چراااا غول !!!!؟؟
چون سوال امتحانی کپی کتاب نیست و اگر هم باشه ۱ و یا ۲ تا سوال هست اونم با یه سری تغییرات و حجم تمرین ها خیلی بالاست ولی اگر یه نگاه اجمالی هم به تمرین ها بندازیم می بینیم بیشتر از نصفیش فرقی هم نمی کنه کدوم منبع بیشتر منابع همین جوره تکراری هست....
اما در آخر اگر کسی می خواد در استاتیک موفق بشه و نمره عالی بیاره از نظر من بیاد مفهوم استاتیکو درک کنه مهم به زیاد حل کردن تمرین نیست اگر یه تمرینو حل میکنه بفهمه تو اون تمرین چکار کرده و به چه نتیجه ای رسیده حتی اگر یک ساعت یا بیشتر وقتشو بگیره.... البته به بازدید کنندگان وبلاگ خدایی نکرده جسارت نباشه
میدونم که همه دانشجویان پیام نور و بازدیدکنندگان این وبلاگ دوست داشتنی همگی یه پا استاد هستن
و در آخر آخر من استاتیک شدم ۱۸.۶

۱۸.۶؟؟؟
ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول!
بقیه ی درسای اون ترم رو چکار کردی؟!
راستی استاتیک که تستی نبود چجوری شدی ۱۸.۶؟
نمیخوای بگی که میانترم ندادی و ضربدر ۷/۱۰ شد؟!
good luck

پویان سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:46 ب.ظ http://ie-pnu.blogsky.com

سلام این درس معروفه به افتاتیک!!!!(توی همه ی دانشگاه ها معروفه!)
درسی مفهومیه و تعداد مسائل آخر فصلش خیلی زیاده و به هیچ وجه وقت نمیشه همه شو بخونیم...پس بهتره اصول درس رو یاد بگیرید و یه سری تست آخر کتاب رو گلچین کنید و حل کنید(بدید به یه نفر با تجربه براتون گلچین کنه)

من هر وقت از توی خیابونا رد میشم و این خرپاها رو میبینم یاد استاتیک می افتم و اینکه چقدر طول میکشید نیروهای وارد بر اعضای خرپا رو حساب کنیم!
برای صنایع ضروری که نیست ولی بد نیست یه کم در موردش بدونیم و جلوی بقیه ی رشته ها کم نیاریم!

من فصل یک و دو رو عالی یاد گرفتم و چون این دو فصل برام آسون بود مغرور شدم و دیگه نخوندم تا موقع امتحان...بعدا فهمیدم از این دوتا فصل خیلی خیلی کم سوال میاد!

نمره ی من:به تعداد عقربه های ساعت!!!
خیلی کم براش وقت گذاشته بودم

... سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:13 ب.ظ

به اندازه ای که اسم این درس به سختی شناخته شده سخت نیست. اگه همراه کلاس پیش برید و نمونه سئولات ترم های گذشته رو هم حل کنید حتما می تونین نمره خوبی بگیرین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد