نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

تشکیل کلاس های کنترل کیفیت مهندس زوار

کلاس کنترل کیفیت مهندس زوار از روز جمعه4مردادساعت8:00 الی11:30 در موسسه بینش تشکیل میشود. این دوره 40 ساعت شامل: شرح نکات مهم+حل تست + برگزاری کوییز های منظم جهت مرور مطالب قبلی+  آموزش مفاهیم آماری مرتبط باکنترل کیفیت+حل سوالات کنکور آزمایشی پژوهش و پارسه خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت استاد مرتضی قمی یا باتلفن 02188932323 تماس حاصل نمایید.

آغاز ثبت نام ترم تابستان 92 پیام نور / نکات مهم و آموزش تصویری انتخاب واحد

انتخاب واحد ترم تابستان ۹۲ دانشجویان دانشگاه پیام نور آغاز شدبه گزارش اخبار پیام نور (PnuNews.comانتخاب واحد ترم تابستان ۹۲ دانشگاه پیام نور از امروز ۲۶ تیرماه آغاز و تا ۵ مرداد ادامه خواهد داشت.ترم تابستان پیام نور حذف و اضافه ندارد.هر دانشجو در زمان مشخصی می تواند انتخاب واحد کند، دانشجویان پیام نور می توانند با مراجعه به سیستم گلستان به آدرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir و از مسیر :ثبت نام --> عملیات ثبت نام --> ثبت نام اصلی، از زمان ثبت نام و انتخاب واحد خود اطلاع پیدا کنند. امسال برای اولین بار طبق قانون جدید پیام نور هر دانشجو می تواند حداکثر تا سقف ۸ واحد در تابستان انتخاب کند.کلیه دروس ارائه شده در ترم تابستان بجز تربیتی بدنی به صورت خودخوان ارائه می شود.امتحانات ترم تابستان از ۲۷ مرداد تا ۵ شهریور خواهد بود کارت ورود به جلسه این امتحانات گفته می شود از ۱۷ مرداد در سیستم گلستان قابل دریافت خواهد بود
همچنین شهریه ثابت و شهریه متغیر واحدها به دلیل خودخوان بودن در تابستان نصف می باشد.

 

 


پیشنیاز و همنیاز دروس در دانشگاه پیام نور* کلیه دانشجویان موظف به رعایت پیش نیاز و همنیاز دروس براساس آخرین لیست ارائه دروس می باشند توجه داشته باشید در سیستم گلستان تلاش شده است همه پیش نیاز ها و همنیازها برای دروس ثبت شود اما ملاک پیش نیازها آخرین لیست ارائه دروس است پس با مطالعه لیست ارائه دروس خود از بوجود آمدن مشکل در آینده پیشگیری کنید. منابع مطالعه ترم تابستان همان منابع نیمسال دوم می باشد که در آدرس زیر موجود است
برای مشاهده آخرین لیست ارائه دروس و منابع نیمسال دوم ۹۲-۹۱ کلیک کنید
* در صورتی که قبلا درس پیشنیاز را رد شده اید می توانید با درس پس نیاز آن همنیاز کنید
(غیبت در امتحان این امیتاز را برای شما بوجود نمی آورد)
* دانشجویان ترم آخر اگر ترم آخر بودن آنها در سیستم ثبت شده باشد نیازی به رعایت پیش نیاز و همنیاز ندارند 
دانشجویان ترم آخر این مطلب را حتما بخوانند کلیک کنید
* از نحوه گذراندن دروس عمومی و جدول آن غافل نشوید 
برای مشاهده لیست کامل دروس عمومی و نحوه گذراندن آنها کلیک کنید

* آیا از آخرین بخشنامه در رابطه با درس آشنایی با دفاع مقدس که در دیماه ۹۱ منتشر شد اطلاع دارید؟
برای مشاهده آخرین بخشنامه نحوه گذراندن درس آشنایی با دفاع مقدس کلیک کنید

*پیغام وضعیت مهمان شما نا مشخص استبرای رفع این مشکل شما دو راه دارید یا به مبدا مراجعه کنید و مهمان شما را لغو کنند یا اینکه به مقصد مراجعه کنید و به بخواهید وضعیت مهمان شما را در سیستم گلستان مشخص کنند یا تایید کنند یا رد کنند تا شما بتوانید انتخاب واحد کنید

نحوه برطرف کردن اخطار سر ترم شما ایجاد نشده است در سیستم گلستان پیام نور 
در صورتی که با پیغام سر ترم شما ایجاد نشده است مواجه شدید متاسفانه راه حلی به جز مراجعه و یا تماس با کارشناس رشته وجود ندارد ! باید به دانشگاه خود مراجعه کنید و از کارشناس رشته بخواهید تا برای شما سرترم ایجاد کنند

* انتخاب ۲ درس که امتحان آنها در یک روز و یک ساعت برگزار می شود
این امکان در حال حاضر فقط برای دانشجویان ترم آخر وجود دارد که این دسته از دانشجویان باید حتما ترم آخر بدون آنها در سیستم ثبت شده باشد تا این امکان را داشته باشند
سایر دانشجویان اگر کارشناس رشته آنها اجازه دهد می توانند از این امکان استفاده کنند
 

نداشتن منو ثبت نام در سیستم گلستان دانشگاه پیام نور 
* این حالت در زمان انتخاب واحد پیام نور برای دانشجویانی که بدهی شهریه دارند بوجود می آید پس برای رفع آن فرم واریز شهریه خود را از قسمت گزارش های گزارش ۱۶۳ دریافت کنید و نسبت به پرداخت بدهید خود اقدام کنید لازم به ذکر است معمولا حداقل ۷۲ ساعت کاری بعد از پرداخت سیستم برای شما باز خواهد شد

* اخطار کنترل شماره ۳۴ و کد ۴ 
برای برطرف کردن اخطار کنترل شماره ۳۴ در سیستم گلستان پیام نور به کارشناس رشته خود مراجعه کنید
کد ۴ : شما فقط یک درس معارف در هر ترم می توانید انتخاب کنید

کتاب جدید کنترل کیفیت آماری موسسه پارسه:دکتر گایینی-مهندس زوار

 کتاب جدید کنترل کیفیت اماری موسسه پارسه  تالیف: دکتر گایینی-مهندس زوار شامل(شرح کامل درس منطبق بر سرفصل های وزارت علوم -تستهای طبقه بندی شده در انتهای هر فصل-  سوالات و پاسخ تشریحی کنکورسراسری وآزاد- سوالات و پاسخ تشریحی کنکور ازمایشی موسسه پارسه100درصد اول و دوم سال 91- به همراه 11 ازمون (جامع برای ارزیابی سطح علمی دانشجویان)
از طریق سایت  www.parsphdbook.com
بصورت onlineدر سراسر کشور  امکان خرید بصورت تکی فراهم شده است.دانشجویان جهت تهیه کتاب می توانند به سایت فوق مراجعه نمایند.

راه اندازی وب سایت یا انجمن مهندسی صنایع

سلام به همه دوستان عزیز


امیدوارم که حال همگی خوب باشه و نماز روزه هاتون قبول درگاه حق


فکر کنم دیگه وقت اون رسیده باشه که این وبلاگ رو تبدیل به یه وب سایت یا شاید هم یه انجمن کلی بکنیم. همین طور که می دونید وبلاگ ها دارای محدودیت های زیادی هستن و شاید نشه خیلی از کارهایی رو که تو یه وبسایت میشه انجام داد رو توی یک وبلاگ پیاده کرد، برا همین می خوام اگه بشه این وبلاگ رو به وبسایت تبدیل کنیم.


البته قبلا یه انجمن راه انداختیم ولی چون آزمایشی بود و یه سری اشکالات کلی داشت زیاد روش تمرکز نکردیم و الان دیگه تقریبا متروکه شده

انجمن دانشجویان مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور


ولی این بار اگه دوستان حمایت کنن، فکر کنم وجود یه انجمن تخصصی بتونه ارتباط بین دانشجویان این رشته رو در سراسر کشور با هم بیشتر کنه و بتونیم با کمک هم دیگه بیشتر و بهتر مشکلات این رشته رو حل کنیم و در کنار هم برای رسیدن به بهترین ها تلاش کنیم.


چنانچه نام یا آدرسی رو برای یک چنین وب سایت یا انجمنی در نظر دارید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید.


منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم.

با قانون معرفی به استاد در دانشگاه پیام نور آشنا شوید

در معرفی به استاد پیام نور امتحان درس مورد نظر توسط استاد معرفی شده گرفته می شود 


به گزارش اخبار پیام نور (PnuNews.com) در دانشگاه پیام نور دانشجو می تواند بجای آنکه در طول ترم همانند سایر دانشجویان درسی را امتحان بدهد با هماهنگی مرکز خود اقدام به اخذ درس به صورت معرفی به استاد کند و امتحان درس مورد نظر را زودتر از زمان برگزاری امتحانات پایانی دانشگاه بدهد. در معرفی به استاد پیام نور امتحان درس مورد نظر توسط استاد معرفی شده گرفته می شود دانشجو می تواند میزان مطالعه و نحوه امتحان را با استاد خود هماهنگ کند! اگر دانشجوی مقطع کارشناسی تنها یک و یا دو درس نظری باقی مانده داشته باشد تا فارغ التحصیل شود (تعداد واحد مهم نیست درس دیگری هم نداشته باشد) می تواند آن دروس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند. (بخشنامه)
متاسفانه برخی از مراکز پیام نور به دانشجویان می گویند اگر در تابستان درس مورد نظر ارائه شود نمی توانند آن درس را در تابستان معرفی به استاد بگیرند که این موضوع کاملا تکذیب می شود مراکز موظف هستند در هر نیمسالی که دانشجو دارای شرابط معرفی به استاد است با او همکاری لازم را انجام دهند. دانشجویان در مراکزی که با این مشکل روبرو هستند می توانند با شماره مستقیم مدیریت خدمات آموزشی (23322560-021 یا 22455112-021 ) تماس بگیرند
 

توزیع کارتهای بانکی دانشجویی دانشگاه پیام نور جهت واریز شهریه از هفته آینده + بخشنامه

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : کارت های الکترونیکی پراخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور ، به زودی به در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : امکان پرداخت الکترونیکی شهریه دانشگاه پیام نور فعال شده است و اواخر هفته آینده کارتهای الکترونیکی صادر شده برای هر دانشجو در اختیار آنها جهت واریز شهریه به صورت الکترونیکی قرار خواهد گرفت.

 لذا دانشجویان محترم جهت پرداخت شهریه نیازی به مراجعه حضوری به بانک صادرات و تکمیل فیش و... ندارند و می توانند از طریق سامانه های پرداخت الکترونیکی نظیر خودپرداز، درگاه اینترنتی، تلفن بانک و دستگاه کارتخوان ( POS ) نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام نمایند.

امکان پرداخت الکترونیکی شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور فراهم شد

کارت های الکترونیکی پراخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور ، طبق بخشنامه سازمان مرکزی از اواخر هفته آینده در اختیار مراکز و واحدها قرار خواهند گرفت و مراکز و واحدها مسئول توزیع کارتهای بانکی بین دانشجویان آن مرکز و واحد می باشند.

مقدمات نصب دستگاه کارتخوان ( POS ) در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور نیز فراهم شده و دانشجویان از این پس می توانند به راحتی با حضور در مراکز و واحدهای دانشگاهی خود نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند.

برای مشاهده بخشنامه در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

زمان ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول دانشگاه پیام نور با اعلام تقویم آموزشی جدید تغییر کرد

زمان ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول دانشگاه پیام نور با اعلام تقویم آموزشی جدید تغییر کرد 


به گزارش اخبار پیام نور (pnunews.com) با توجه به تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۳-۹۲ ابلاغی از وزارت علوم دانشگاه پیام نور نیز مجبور به تغییر تقویم آموزشی خود شد. براساس تقویم آموزشی جدید اعلام شده از سوی دانشگاه پیام نور زمان ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول ۹۳-۹۲  از ۷ شهریور ۹۲ آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت. همچنین شروع کلاس ها برای اولین بار در پیام نور از ۱۶ شهریور آغاز خواهد شد.لازم به ذکر است فرصت ارائه درخواست و ثبت مهمان توسط مراکز برای نیمسال اول از ۷ مرداد تا ۱۴ تعیین شده است.

برای دانلود متن تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۳-۹۲ دانشگاه پیام نور کلیک کنید

تاریخ ثبت نام و امتحانات ترم تابستان تغییر کرد


رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور خبر داد:
تغییر زمان انتخاب واحد ترم تابستان پیام نور / اعلام جزئیات زمان امتحان و درخواست مهمانی ترم تابستان



رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور گفت: زمان ثبت نام ترم تابستان دانشگاه پیام نور به دلیل تغییر زمان آغاز سال تحصیلی 93-92 از ابتدای مهر به نیمه شهریور ماه، تغییر یافت.

دکتر سلیم بهرامی در گفت و گو با دانشگاه نیوز  اظهار داشت: بر این اساس ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور از تاریخ26 تیرماه آغاز شده  و تا 5 مردادماه ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به تاریخ برگزاری امتحانات گفت:  زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پایان ترم تابستان از تاریخ 17 مردادماه لغایت 4 شهریورماه بوده و امتحانات پایان ترم تابستان نیز در بازه زمانی 27 مردادماه لغایت 5 شهریورماه برگزار می شود. حداکثر زمان ارائه تقاضای تجدید نظر در سوالات آزمون نیز تا 17 شهریورماه خواهد بود.

دکتر سلیم بهرامی در مورد درخواست مهمانی دانشجویان اظهار داشت: درخواست مهمانی دانشجویان باید پس از  کسب تایید از مرکز مبدا و مقصد، در بازه زمانی 15 تیرماه الی 25 تیرماه از طریق سیستم گلستان ارائه شود.

کارآموزی خود را چگونه گذراندید یا خواهید گذراند؟ بهترین روش چیست؟ / نظرات شما

کارآموزی خود را چگونه گذراندید یا خواهید گذراند؟ بهترین روش چیست؟ / نظرات شما



کارآموزی یکی از بخش های مهم تحصیلی رشته های کاربردی خصوصا رشته های فنی و مهندسی است. اگر چه این مهم در برخی دانشگاه ها و از سوی برخی افراد کم اهمیت تلقی می شود اما به گفته برخی متخصصین در رشته مهندسی صنایع گذراندن یک کارآموزی موفق و موثر زمینه موفقیت های بزرگ در حوزه کاربرد این رشته خواهد بود.

برخی معتقدند دوره کارآموزی موقعیتی برای به کار انداختن خلاقیت و خلق ایده ها و روش های جدید و فضایی برای سعی و خطا است برخی نیز بر این باورند که دوران کارآموزی همانطور که از نامش استنباط می شود زمانی برای آموختن تجربیات جاری در یک صنعت در معنای عام آن است.

حال، شما دوران کارآموزی خود را چگونه گذراندید یا خواهید گذراند؟ به نظر شما بهترین روش برای موثر سپری کردن این دوران چیست؟ نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید.

 

  ادامه مطلب ...