نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور

بزرگترین منبع دانلود نمونه سوالات مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور+ پاسخنامه تستی و تشریحی

طول دوره و سنوات مجاز تحصیلی

 طول دوره و سنوات مجاز تحصیلی

1- حداکثر مدت مجاز تحصیل برای دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 5 سال (10 نیمسال) و برای کارشناسی 10 سال (20 نیمسال) تعیین شده است در صورتیکه دانشجو نتواند در مدت فوق واحدهای دوره را تکمیل نماید از دانشگاه اخراج می شود.

2- برای دانشجویانیکه از معافیت تحصیلی استفاده می کنند حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته 3 سال و برای دوره کارشناسی 6 سال می باشد، در صورت عدم تکمیل سقف دوره در مدت فوق، دانشجو بعنوان اخراجی به حوزه نظام وظیفه معرفی می شود. ادامه تحصیل پس از ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در حین خدمت سربازی و یا پس از آن با رعایت سایر مقررات تا 10 سال بلامانع است، چنانچه در مدت سربازی ثبت نام نکند مدت خدمت جزو حداکثر سنوات محسوب نخواهد شد.

3-دانشجویانیکه از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، اگر در مدت 6 سال نتوانند دوره را تکمیل نمایند،صرفاً بعنوان دانشجوی اخراجی باید بخدمت نظام وظیفه معرفی شوند و نباید انصراف دهند، بازگشت به تحصیل اینگونه دانشجویان با ارائه مدارک معتبر, گواهی اشتغال بخدمت و یا کارت پایان خدمت یا معافیت فقط از طریق مجوز کمیسیون موارد خاص سازمان مرکزی امکان پذیر است و مراکز بدون اخذ مجوز نباید نسبت به ثبت نام آنها اقدام کنند.

4- حداکثر سنوات دانشجویان غیر ایرانی در دوره کارشناسی 5 سال(10 نیمسال) می باشد و این مدت قابل افزایش نمی باشد.

 

       افزایش سنوات مجاز تحصیلی

1-    مطابق ماده 14 از بخش دوم آیین نامه آموزشی سنوات مجاز دانشجویان دوره کارشناسی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند 20 نیمسال است و برابر تبصره یک ازماده فوق دانشجویانیکه از معافیت تحصیلی استفاده می کنند حداکثرسنوات مجاز آنها دردوره کارشناسی 12 نیمسال می باشد.

2-    در مواردی که دانشجو در مهلت مقرر تعیین شده در آیین‌نامه آموزشی نتواند واحدهای خود را به اتمام برساند و یا نتواند میانگین کل خود را جبران نماید در صورت داشتن وضعیت تحصیلی مناسب امکان افزایش سنوات تحصیلی میسر است.

3-    در مقطع کارشناسی افزایش دو نیمسال سنوات تحصیلی بعد از 20 نیمسال، برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند و دو نیمسال سنوات تحصیلی بعد از 12 نمیسال، برای استفاده کنندگان از معافیت تحصیلی بعهده شورای آموزشی مرکز استان است.

4-    در مقطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته حداکثر یک نیمسال در صورت فارغ التحصیلی با نظر شورای آموزشی استان به سنوات تحصیلی دانشجو اضافه می شود.

5-    شماره دانشجوئی دانشجویانی که به این دانشگاه منتقل می شوند از سال انتقال به آنها اختصاص داده می شود اما سنوات مجاز اینگونه دانشجویان از سال ورود دردانشگاه مبدا محاسبه می گردد.

بنابراین برای محاسبه سنوات مجاز این دانشجویان فقط به شماره دانشجویی اکتفا نشود ودقیقاً سال پذیرش درکنکور سراسری مد نظرقرار گیرد.

6-       به ازا هر15 واحد تطبیقی یک نیمسال تحصیلی از مجموع سنوات مجاز دانشجو کم می شود.

تبصره 1 – دانشجویانی که تغییررشته می دهند سنوات مجاز آنها از سال پذیرش دردانشگاه محاسبه می شود.

تبصره2 - نیمسال دانشپذیری دانشجویان دوره های فراگیر مجموعاً یک نیمسال به حساب می آید. بدیهی است سنوات مجاز دانشجویان مشمول پذیرفته شده از طریق دوره های فراگیر از نیمسال تبدیل وضعیت به دانشجویی ودرزمان درخواست معافیت تحصیلی محاسبه می شود.

7-       افزایش دو نیمسال تحصیلی بشرط داشتن شرایط زیر امکان پذیر است.

الف – امکان تکمیل سقف مصوب دوره را داشته باشند

ب – امکان احراز حداقل میانگین کل اعلام شده مطابق آئین نامه آموزشی برای ورودیهای قبل و بعد سال 76 را داشته باشند.

8-    دانشجویانیکه از معافیت تحصیلی استفاده می کنند چنانچه امکان تکمیل سقف دوره با افزایش دونیمسال مقدور نباشد لازم است به عنوان دانشجوی اخراجی بدون انصراف ودرصورت گذراندن حداقل 70واحد مصوب دوره با عنوان کاردانی به نظام وظیفه معرفی شوند و پس از مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه همراه با مدارک لازم جهت طرح درکمیسیون جهت بازگشت به تحصیل ارسال گردد. (توضیح مشروح این بند در قسمت مشمولین می باشد)

9-     افزایش سنوات تحصیلی صرفاً  با درنظر گرفتن مقطع تحصیلی دانشجو یعنی کارشناسی مقدور است وتحت هیج عنوانی افزایش سنوات مازاد برای اخذ مدرک کاردانی میسر نیست.

تبصره3- آندسته از دانشجویانی که سنوات قانونی آنها به اتمام رسیده باشد وتعداد واحدهای آنها درحدی است که امکان اخذ مدرک کارشناسی مقدور نباشد وکمتراز5 واحد درسی تا سقف 70 واحد مصوب را لازم دارند می توانند با درخواست کتبی از طریق اداره کل خدمات آموزشی نسبت به اخذ واحدهای باقی مانده اقدام نمایند.

10-   دانشجویانیکه سقف مصوب دوره را تکمیل نموده اند ولی میانگین کل خود را جبران نکرده اند می‌توانند از دونیمسال سنوات مازاد برای اخذ واحدهای جبرانی حداکثرتا 22 واحد از درسهای که قبلاً آنها را با نمره بین  99/11 – 10 گذرانده اند استفاده کنند سقف تعداد واحدهای انتخابی درهرنیمسال برای ترمیم معدل حداکثر تا 12 واحد درسی است.

تبصره 4 – دانشجویانیکه با افزایش دونیمسال سنوات مازاد موفق به گذراندن واحدهای جبرانی برای ترمیم معدل خود نشده اند لازم است همراه با مدارک لازم جهت معرفی برای مصوبه 100 واحدی شورای دانشگاه به اداره کل خدمات آموزشی ارسال گردد. (دانشجویان دوره معادل می بایست مجددا در آزمون سراسری یا فراگیر شرکت نمایند.)

تبصره 5 - دانشجویانیکه کمتر از 12 واحد درسی ازدروس دوره مصوب را دارند می توانند با افزایش دونیمسال سنوات تحصیلی نسبت به اخذ واحد جبرانی همراه با واحدهای مصوب حداکثر تا 12 واحد درسی ( جبرانی ومصوب دوره) اقدام نمایند. ودرنیمسال بعد نیز حداکثر تا 12 واحد دیگر می توانند انتخاب واحد نماینددر صورت عدم جبران، مطابق تبصره 4 اقدام شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:33 ق.ظ

سلام دوستان. خسته نباشید. اگر لطف کنید و اطلاعاتی هم راجع بع ارشد بدید ممنونتون میشم

سجاد:
سلام
اگه وقت کنیم حتما یه اطلاعاتی هم در مورد ارشد قرار میدیم. البته اگه وقت کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد